Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Tilkøring..

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Tilkøring..

Lad mig lige få nogle input:
    Min motor har fået den helt store renoverings omgang: Opboring, nye stempler, renoveret topstykke und alles extra..
    Når den ellers bliver samlet og startet op (uden problemer...håbe, håbe), så er der et spørgsmål om tilkøring...
    Her er min plan: Der lægges ud med varierende hastigheder de første ca. 1000 km, her undgås såvel max. belastning som sejtrækkeri og efter de 1000 km. skiftes olie og filtre.. Her er tale om udvendigt filter..
    Lyder det som en plan med fornuft?
    Og er der noget med at den skal tilkøres på "dårlig" olie for at opnå en vis "tilslidning"?
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Lyder meget fornuftigt
    Stempelringene skal nok tilpasse sig med den almindelige olie du normalt bruger. Så ingen grund til at hælde noget som helst andet på.

PS: Husk også at efterspænde motor/topstykke efter de 1000 km.
    Last edited by JohnnyN; 18-12-2011, 15:37.
    Venligst
    Johnny Nielsen

Kommentar

Nønn

Hej Gert

Lyder rigtig fornuftigt! Den der med en dårlig olie er ikke nogen tosset ide, bare undgå de dyre, supersyntetiske osv, de kan gøre det vanskeligt at slide delene ordentligt til. Om man evt kan brudge en billig olie til biler ved jeg ikke, pas på der ikke er additiver i, der påvirker koblingen, det er der tit i bil-olier. Jeg har engang set man kunne få speciel tilkørings olie til en høj pris. Det lyder lidt som at gå over åen efter vand, og er ihvertfald ikke nødvendigt til en XSer.

God forjul og tillykke med legetøjet!

Nold

Kommentar

Working...
      X