Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

BSA Potter

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• BSA Potter

Jeg sidder tit og savler over denne BSA model A10 Golden Flash (wiki på nettet siger det er sådan en), fra serien Store og små synder org. title Heartbeat http://www.imdb.com/title/tt0101114/ , den kører på tv2 charlie. Den lyder fantastisk når han sparker lidt til den.

Nogen der ved om man får denne lyd på sin XS'er hvis man sætter BSA potter/efterligninger på.

MVH

Bxsa...

Her i det Jyske har vi leget lidt med diverse potter...Og nej: ikke natpotter..

Sten Justesen kører med "Triumph" potter og jeg selv har "hugget" et par potter fra en Norton Commando 750.

Vores cykler siger langtfra ens nu, så mon ikke du, med montering af noget passende udstyr, skulle kunne nærme den BSA lyden? Jeg tror det....

Jeg mener i øvrigt at kunne huske at Nold kører med noget BSA værk..Hans maskine har en fin lyd..Måske han kan bidrage med noget "vellyd" til denne tråd?
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Kakao for trommehinderne

Ja det er rigtigt nok. Potterne jeg kører med er uoriginale til en bsa, vistnok til en A65. Triumph potterne har nogle andre rørdiametre og beslag, så vidt jeg husker, det gik ikke så godt med min XS2. Indvendigt dia passer lige med udvendigt på standard afgangsrørene.
      Men de tager lidt af pladsen når man lægger cyklen ned fordi centralstøttebenet ikke kan komme helt op. Med min kørestil lever jeg med det.

Der er ikke noget indeni potterne og de giver den skønneste englænderlyd. De er købt hos Mors MC (find dem på nettet) til en yderst rimelig pris. Så skal du bare lave et fornuftigt beslag af et stykke fladjern oppe fra de bagerste fodhvilerbeslag ned til to gevind bagpå potterne, det behøver man ikke være faglært for at gøre, men lav det solidt.

Der er en til i klubben der har dem, jeg kan ikke huske hvem desværre (Social analfabet), men på fællesturen til sidste års træf skiftedes vi til at køre bagved hinanden og få øregangsorgasmer...

Nold
      Last edited by Nold; 16-05-2011, 22:07.

Kommentar

Working...
      X