Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Så sgu satan ta den Karburator

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Så sgu satan ta den Karburator

Som overskriften siger går den mig på nerverne, det der er galt er at når jeg giver gas og slipper igen har den svært ved at falde ned i omdrejninger, hvad kan det værre, er der nogle bud, jeg har ledt herinde og ikke blevet ret klogere selv om der er nogle tråde vedr. karburator.

MVH
    Ivan

Drillerier er ikke sjovt lige hvor sæsonen skal begynde

Hej Ivan
    Sikke noget pis....

Jeg tænker på om det kan være falsk luft, eller måske gummimembranerne som måske er blevet triste, med tiden.

Det med den falske luft har jeg selv oplevet lidt til, på min ene XS'er. Den kunne være længe om at falde helt ned i tomgang når den var blevet varm om man havde kørt et stykke tid. derudover havde den en underlig pippen fra højre side af motoren. Det viste sig at den var istand til at suge lidt falsk luft ind ved højre gummi - der hvor den højre karburator er monteret. Jeg afmonterede karburatorerene og rensede af rundt omkring hvor delene sættes sammen. Derudover spændte jeg begge gummier efter - dog først efter at jeg havde dem afmonteret for at se efter eventuelle revner eller andre skader, hvilket ikke var tilfældet. Det havde alt sammen den ønskede effekt og motorgangen blev væsentligt bedre. Alt dette havde også en indvirkening på motoren når den var kold havde den svært ved at gå i tomgang - dette blev også bedre...

Du har jo sikkert på nuværende tidspunkt været efter dine karburatorer for om de er synkroniserede, men ellers kan det sikkert også have en indflydelse, hvis ikke de er synkroniserede.
    Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Karbo

Hej Ken
      Vedr. indsugningsgummiet så er det nyt samt at jeg har fået et sæt rep. til karb.
      ang. synk. så er det ikke gjort ordentlig skal have en med div. instrumenter til at gøre det, men det er jo mærkeligt hver gang jeg giver gas og den ikke går ned så skal jeg dreje på tomgangs skruen, så går i det normale tomgang (mandags karbo)
      Men jeg giver ikke op

Kommentar

vandslange kan måske bruges

Hej Ivan

Det lyder ganske velovervejet, det som du har gang i. Hvis du har mod på det, så kan de der rider vel synkroniseres på samme måde som man kan gøre det på en gammel bil med flere karburatorer - forklaring følger:

Jeg har været den lykkelige ejer at to af verdens bedste bil - volvo amazon. Nummer to havde jeg på et tidspunkt to SU karburatorer på. Det er karburatorer som fungerer efter nogenlunde samme princip som vore mikunier. noget med noget vakuum og den slags. Men det som jeg ville frem til er at hvis du eksempelvis bruger et stykke kraftig vandslange på på 20 - 35 cm længde, så kan du brúge det til at lytte på hver karburator hver for sig - afmonter luftfiltre og luftfilter kasser og alt hvad der ellers sidder i vejen - og derpå start MC'en op og stik den ene ende af slangen ned ved karburatorens åbning, der hvor den suger luften ind - og læg mærke til hvordan den lyder dernæst handler det om at få den anden karburator til at lyde på samme måde. Det er sikkert til samme princip som at stemme et musikinstrument, men det virker ) - lidt som ham fra filmen Das Boot der går i maskinen og lytter på lejer og andre bevægelige dele på motoren. Det har virket for mig på de gamle biler og det skulle ikke undre mig at samme metode kan anvendes op eksempelvis MC motorer.

Ellers har jeg ikke lige andre ideer lige nu - ellers er det vel et hint om at prøve dell'ortoer eller andre mere sportslige karburatorer

Lige meget hvad så håber jeg at det lykkes for dig at få den til at gå ordentligt

BTW ham fra Das Boot kalder de vist for das gespenst - han ligner også sådan en. Fortsat god jagt på problemløsningen
        Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Hej
          Jeg havde samme problem sidste år, købte nye gummiflanger og repsæt til karburatorerne, det hjalp ikke synderligt. Fik en god ven til at assistere mig, og han tog en flaske dieselstart og sprøjtede rundt om karburatorerne´s befæstigelse, derved gik motoren op i omdrejninger, det viste sig at den ene gummiflange var revnet, så PAPA sendte mig fluks et par nye, og siden har den gået fint. Med hensyn til justeringen, så har jeg brugt søgerblade ( 1/10 ), Justerede spjældene så bladet lige røret dem, Ved ikke om det er den rigtige måde, men det ser ud som om det virker.

God fornøjelse
          Mvh Finn

Kommentar

Så virker det

Hej Finn
            Gummiet er fint nok det er sprit nyt, jeg justerede co2 skruerne og tændingen fik og justeret på plads (skulle rykkes nogle få mm stod og pruttede lidt) og ventilerne var også lidt ude af trit der fik indsug 0.5 og udst 0.15, men lur mig ikke om der nok kommer et eller andet men nu der spinner den.
            Den er jo lige til den motor nemmere må jeg sige ifh. en zzr1100 som jeg har skilt og samlet mange gange

Kommentar

Hej Ivan

Det lyder godt, ja det glemte jeg jo at skrive, jeg måtte også over tændingen, jeg har elektronisk tænding på min ( eftermonteret ) maskine. Men printpladen sad bare sådan at rotoren kørte op ad lodningerne på bagsiden, så der måtte lige et par andre afstandsbøsninger til. Det er sjovt nok for jeg har givet ventilspillerummene lidt mere, ligesom dig, jeg kører med 0,1 på indsugning og 0,15 på udstødning. Det gør så at man godt kan høre ventilerne, men til gengæld er jeg sikker på at ventilerne ikke brænder.

God sommer

Mvh Finn

Kommentar

rider

og det er ikke bare et eller begge spjæd, der klemmer lidt, så man kan få den ned i omdr igen ved at lukke spjældakslerne manuelt, hvis der har dannet sig lidt ir et stedi løbet af vinteren? (Gæt)

Nold

Kommentar

Working...
                X