Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Druknet motor

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Druknet motor

Hjæælp

Jeg er startet min første sæson på min XS650'er som jeg er rigtigt glad for, men jeg har fået et problem med at motoren på min XS650 SE Special fra 81 drukner, det virker som om at motoren kun kører på den ene cylinder, og benzinen herefter pøser ud af indsugningsfilteret på den modsatte kaburator.

Jeg ved ikke om det har nogen sammenhæng med at jeg har observeret tændingsproblemer på samme cylinder når der ikke er fuld spænding på batteriet, hvilket specielt optræder når jeg kører korte ture hvor motor arbejder ved omdrejninger under ca. 3000rpm, det virker som om at der enten er noget der tapper strømmen, eller at den ikke lader ordentligt ved lave omdrejninger (kullene er checket og det ene udskiftet).

N.B. Motoren er en US model med elektronisk tænding.

Er der nogen der kan hjælpe med evt. tips om hvor jeg skal starte eftersøgningen??

Mvh

Preben

Hej Preben

hvis benz´en ligefrem poster ud af karburatoren er det mest sandsynligt at svømmerventilen ikke lukker. Her ved sæsonstart kan det meget godt være noget skidt der er løbet ned fra tanken og sidder i klemme i ventilen.hvis der er en bundskrue man kan løsne og tømme svømmerkammeret med så gør det og skyl efter ved at åbne for benzinhanen et øjeblik. Man kan være heldig at det så går væk. ellers er det af med -riden og rense. tjek at ventilen ikke sidder fast.Tjek at svømmeren ikke er utæt (uens vægt, skvulp af benz i svømmeren.) Samle og prøve igen. svigter dette også må der en ny ventil til. Er det mod forventning ikke karburatoren så må det være tændingen. Er der gnist? prøv at bytte om på tændrørene. prøv at bytte om på spolerne. Skifter problemet til den anden cyl har du fundet fejlen. Hvis det er lav spænding er det mest sandsynligt at der er problemer med begge cylindre, det tror jeg ikke på.

Held & lykke!

Nold

Kommentar

Hej Nold

Tak for hjælpen, problemet er løst og maskinen kører nu som en drøm igen.

Mvh

Preben

Kommentar

Working...
      X