Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Micro Digital Ignition Boxes (røde boks)

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Micro Digital Ignition Boxes (røde boks)

Hej folkens
    Jeg savner lidt hjælp fra nogle af jeg kloge hoveder, det drejer sig om at jeg har fået fat i Boyers micro digitale ignition boxes (røde boks) den er lavet sådan at man kan bruge de originale tændspoler, og her har man hørt rygter om at de originale ikke var for gode "passer dette" og så tænker jeg om hvis nu man fik fat i en dobbelt tændspole (som til den blå boks) med 4 ohm modstand om dette ville være bedre og kan de lade sig gøre når nu at den er lavet speciel til at bruge de originale spoler.
    mvh
    Ivan
    Frederikshavn

Org spoler

Har også læst allevegne at de org spoler er noget lort, ikke desto mindre har jeg aldrig haft problemer med mine, der er de org på min xs2. Prøvede at sætte Micro- anlæg (incl spoler) på sidste år fordi jeg ikke kunne få ordentlig tomgang, troede det var tændngsfejl. Satte de org på igen da de virkede bedre! Kender ikke modstanden i de org og de andre så tør ikke love om boksen og spolerne kan tåle hinanden...

Hold os underrettet om hvordan det går!

Nold

Kommentar

Tænding

Oprindeligt indsendt af Ivan Se indlæg
      Hej folkens
      ....så tænker jeg om hvis nu man fik fat i en dobbelt tændspole (som til den blå boks) med 4 ohm modstand om dette ville være bedre og kan de lade sig gøre når nu at den er lavet speciel til at bruge de originale spoler.
      mvh
      Ivan
      Frederikshavn

Hej Ivan
      Jeg vil nu ikke sige, at den røde Boyer er lavet specielt til de originale tændspoler, men i modsætning til den blå som er lavet til den spole der følger med i kittet, så er den røde ikke specielt kræsen. Du kan sagtens bruge en uoriginal dobbelttændspole, idet du blot skal sikre dig, at modstanden på primærsiden er på minimum 3 ohm eller derover. Problemet med originaltændspolerne er at de ikke giver en særlig høj gnistspænding, og derfor stiller større krav til justering og tændrør for at give en jævn og stabil motorgang og undgå startproblemer.

Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jeg har fået fat i en dobbelt tændspole med 4 ohm modstand

Kommentar

Micro Digital Ignition Boxes (røde boks)

Så har man afprøvet tændingen, den sprang i gang første gang ?????, så nu skal jeg lige have fat i en tændingspistol så den er 100%, og den dobbelte tændspole virker fint med det røde boks

Kommentar

Working...
          X