Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Venstre motordæksel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Venstre motordæksel

Hej alle herinde

Rigtig godt nytår til jer.

Jeg har ledt lidt efter detaljer om venstre motordæksel. Er der nogen som kan fortælle mig om der er forskel på dem igennem årene?

Særligt søger jeg svar på om eksempelvis et venstre motordæksel fra en special fra 1981 går at montere direkte på en 1978 D model motorblok?

På forhånd mange tak for hjælpen
    Vh Ken Kristensen -

Venstre motordæksel

Hej Ken

Jeg håbede at nogle af de mere vidende ville melde sig på banen. Men indtil da, må du nøjes med mig. Så vidt jeg ved deler alle xs 650'ere venstre motordæksel (med XS1 og XS2 som en mulig undtagelse, men det er jo ikke sådan en du har). Den eneste forskel er vist koblingssneglen, hvor kablet kan hæfte tre forskellige steder.

Af mangel på bedre

Dan

Kommentar

Mens vi venter

Hej Dan.

Mange tak for svaret alligevel. Jeg havde ikke tænkt på det med koblingssneglen. Gad vide om sneglen også monteres forskelligt, på indersiden af skjoldet - Altså om der findes motorskjolde med forskellige afstande mellem hullerne til eksempelvis montering af koblingssneglen, og andre steder? ( giver det mening at beskrivet det på denne måde )

Godt tænkt

Det jeg i første omgang tænke på var om der kunne være forskel på motorblokkene, så man derfor også havde forskellige motorskjolde.

Når jeg ser billeder af de her ting, så ser der ikke ud til at være forskel, men man kan jo ikke vide - og det er derfor jeg godt ville have det opklaret, inden jeg køber et nyt ( brugt )

Men mange tak for bidraget Dan.
      Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Underlig snegl

Hej Ken

Jeg TROR ikke, at de forskellige snegle monteres forskelligt. Jeg vedhæfter et billede, jeg har fundet på nettet. Det tyder på, at de er ens bortset fra stedet hvor kablet hæfter på armen.

Men selv hvis der er forskel, kan du jo bare bruge den snegl som følger med. Det er et pest eller kolera scenarie. Den korte arm giver mere løft på koblingspladerne og således en mindre slæbende kobling, mens den lange giver et mindre tungt koblingshåndtag.

Håber det hjælper

Dan
        Tilføjede filer

Kommentar

Snegle er godt

Hej Dan

Du har helt ret. Men grunden til at jeg er nysgerrig på det er at jeg er ved at købe et brugt skjold, hvor der ikke medfølger en snegl, og jeg derfor skal genanvende den jeg har i mit nuværende skjold. Så derfor vil jeg være helt sikker inden jeg handler.

Mange tak for din gode research - det er kanon hjælp.
          Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Working...
          X