Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

lade problemer ???

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• lade problemer ???

har læst alle indlæg om lade problemer og ville lige høre om der er nogle som evt har bygget deres eget/egen laderelæ/voltregulator hvis der er vil jeg gerne høre fra dem, har gennemtjekket mit system og har fundet ud af jeg har et spændingsfald på ca 1.4 volt i mit laderelæ og det vil jo så sige at statoren ikke får de 12.4 volt som den jo helst skal have og derfor produsere den ikke strøm nok.
    nogle som evt har nogle links eller ideer til og lave sit eget laderelæ ???
    Mvh
    lapd1966

er den ladt?

Jamen hvad får du ud af strøm og spænding over polerne til batteriet?

Nold

Kommentar

jeg kan kun måle 12.4 v ved ca 3000 omdrejninger for lidt der skal jo være ca 14.5 v før det er okay

Kommentar

spænding til det sidste

Ja det er for lidt! Kunne skyldes at en diode i ensretterbroen er feset af. Så får man typisk en spænding lige der omkring.

Nold

Kommentar

grå hår pga stator..... hihi

ensretteren fejler intet da den er ny..... og har udmålt den, men det store problem liger i at jeg har et spændingsfald i laderelæet/voltregulatoren og da strømmen til rotoren kommer derfra, så får den jo ikke de 12.4 volt som mit batteri levere også er det at jeg tænkte på om den ikke ville levere de 14.5 volt når rotoren ikke får den spænding den skal have...????

Kommentar

spændingsroman

de 12,4 volt er det hvad der står i bøgerne den skal have? (ved det ikke selv, spændingen ud af generatoren behøver ikke at være den samme som den ind i . ddet afhænger af typen) Der kan godt være et spændingsfald i regulatoren for at kunne styre ladestrøm og spænding, det er lidt af en jungle. Men hvis ikke der stiller sig 14œ volt over batteriet efter lidt tid, så lader den ihvertfald ikke. det er vel ikke bare fordi batteriet er dårligt? (langt ude gæt)

Nold

Kommentar

Jeg har monteret kombineret ensretter og laderelæ fra XS Shop i Kiel. Varenummer 24_2089
              Venligst
              Johnny Nielsen

Kommentar

nold, nej batteriet er nyt så ikke det jeg mistænker....

Kommentar

Er alle stik i orden ifm. de 3 hvide ledninger der kommer fra generatoren. På min var en af ledningerne løs, og så er der ikke spænding nok.

MVH

Kommentar

Banalt men alligevel

Jeg brugte selv en del tid på at fejlfinde på mit ladesystem. Til sidst justerede jeg på mit laderelæ (det mekaniske har en skrue som justerer fjederpåvirkningen), og alt har været i orden siden. Men jeg ved ikke om du har et mekaniske laderelæ.

Mvh.

Dan

Kommentar

hey igen
                      har et mekanisk laderelæ, men tror nu nærmere at det er min rotor den er galt med har været igang med og måle igen igen og nu viser modstanden sig og være for lille i rotoren.....
                      mvh
                      lars

Kommentar

Hvad endte denne tråd med ?. Fik du lavet det og hvad var der galt ?.

Kommentar

Working...
                        X