Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Lade problemer ????

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Lade problemer ????

Så er Yamahaen endelig færdig, den kører perfekt efter, at jeg har fået sat et nyt 5. gear i og udskiftet en bukket udstødningsventil, men den vil ikke lade, hvad gør en klog??? Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg måler mig frem til hvor fejlen er, og hvor jeg starter fejlsøgningen.
    Ps. på nuværende tidspunkt kører den med det strøm, som er på batteriet, den kan køre ca.50 km før den begynder at få problemer med at køre, når strømmen falder til under 6.2 v begynder den at sætte ud på tændingen, og det går jo ikke når jeg skal med til træf, så skal jeg da have
    mange batterier med i rygsækken. Hilsen LL.

Hej Lars!

Det første jeg ville gøre, var at chekke generatorkullene. Det er som regel deri den stikker. På nogle modeller, vil den tidligere omtalte fejlindikatorlampe (bremselyslampen), netop også lyse ved fejl på generatoren som f.eks nedslidte eller fastsiddende generatorkul. Prøv det!

mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Lars

Jeg havde for et par år siden, nøjagtigt de samme problemer.

Jeg MENER at det endte med udskiftning af ensretteren, som på min 76'er sidder fastskruet lige under batterikassen.

Men jeg er ikke 100% sikker.

Hvis du har mulighed for at låne en ensretter, var det måske værd at prøve.

Hilsen

Leif

Kommentar

Lade problemer er løst.

Hurra hurra. Tak for hjælpen Leif & Peter, problemet er blevet løst, fejlen var at den røde + ledning fra ensretteren var irret midt over, den kunne ikke sende strømmen tilbage til batteriet. Nu lader den med ca., 14,2 v. Fejlindikatorlampen (bremselyslampen) slukker nu af sig, selv når motoren kører.
        Nu venter jeg bare på noget varmere vejr så man kan komme ud at trille. Hilsen LL.

Kommentar

Jeg har også laderproblemer - har konstateret via et voltmeter, at den lader m.11,00 v når forlygten er tændt og 12.5 v når forlygten er slukket. Men jeg mener at den skal op på mindst 13. Ensretteren har jeg fået målt igennem og den er ok. Kullene ser ok ud, men hvis man piller kullene helt fra er der overgang i statoren. ved at måle på stel / stator konstateres der spænding. Er det meningen ?

MKH
          Jacob [V]

Jacob

Kommentar

Hej jakob, den lader overhovedet ikke, for at kunne presse volt på batteriet skal du kunne måle en spænding(volt) over batteriet på
            14,5 volt. Hvis du måler(modstand-ohm) gennem rotoren(på tilledning- erne til kullene,multistikket grøn til sort) skal du kunne måle mel- lem 5 og 7 ohm. kullene skal have en længde af min.7mm. mellem de hvide ledninger i stikket skal der være 0.8 til 1.0 ohm, her måler du om stator viklingerne er ok. Hvis disse ting er ok er der sand-
            syneligvis en fejl i ensretteren, den er sværere at forklare hvordan man måler om den er ok. tjek om ledningerne til og fra er ok, det er tit ir og lignende der er årsag til fejl. Der kan ikke komme strøm til batteriet hvis ledningen er knækket.
            mvh karsten matthisen 3678 0501

xs1,xs2,tx650,xs650c

Kommentar

Working...
            X