Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hvorfor start knap og ikke 3 position.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hvorfor start knap og ikke 3 position.

Jeg undres lidt, hvorfor er det en knap på styret der skal trykkes ind for at drive starteren på en motorcykel.

Hvorfor er denne knap ikke sparet væk til til fordel for en 3 postion på nøglen, dette som på en bil.

Har kun haft et par MC'ere, så jeg ved ikke om der er nogen typer der har det system jeg beskriver.

MVH

Key to the highway

En væsentlig forskel ligger jo blandt andet i, at både vores kobling, gasrulle og startknap skal betjenes med hænderne, og så er det da rigtig smart, at man med en knap kan betjene det hele på en gang uden at flytte hænderne. Det kan da godt blive lidt af et akrobatisk kunststykke, hvis betjeningsgrebene/knapperne ikke er placeret omkring håndtagene, for slet ikke at sige en nøgle der skal drejes, samtidig med at der skal gives gas og evt kobles ud.

Mvh Peter...
    Last edited by klentz; 19-01-2009, 21:15.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Knappe tider

Et gæt: MCister elsker lir. En knap er mere lir end en nøgle. Bare se de senere års biler... Og en knap er nemmere at trykke i ubemærkethed når lortet -åh pinlig skam- staller midt i krydset. Et andet gæt: Meget nyt indenfor MC har noget med ræs at gøre. Det hurtigste at betjene er knappen på styret. At racere tit har sparet selvstarteren væk pga vægten og som vi så i Ganløse i sommers kan det knibe for en elstarter at tørne en hårdt komprimeret maskine tæller så ikke. At det sikkert også ville være billigere at producere med en 3 pos lås tæller heller ikke. Så her er lidt for og imod gætteri. Noget skal vinteren jo gå med....

Nold
      (Freezing like) shit island

Kommentar

såen lidt smart er det da at have begge hænder plaseret med et fast greb om styret nu når dyret fræser afsted fordi lobibbibbib ikke er sat i fri gear

Kommentar

Working...
        X