Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Elektronisk tenning 277

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Elektronisk tenning 277

Jeg har en 277 ombyggning på gang, det meste er på plass, men jeg har enda ikke bestemt meg for hvilken tenning jeg skal satse på. Boyers er jo et opplagt forslag og Michael Moore (650 Central) snakker varmt om den. Det er bare at han ikke er ferdig med sitt 277 bygg enda så han har ikke erfaring med boyer på 277. Problemet er at på 650motorcycles.com så påstås det at han ikke klarte å finne en eneste elektronisk tenning som fungerte. Om jeg ikke har forstått feil så bør en bruke dobbelt anlegg for 277 på XS, men denne overhalingen har kostet så mye at jeg er iferd med å nå smertegrensen. To boyer blir i dyreste laget for meg.

Er det noen som har erfaring med dette her?

277 tænding

Det er muligt at benytte en enkelt Boyer, med lidt modifikation. F.eks som beskrevet her:
    http://www.650motorcycles.com/277ignition.html

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Har du noen erfaring med denne?

Kommentar

Elektronisk tænding

Nej, men den skulle vist være populær blandt Guzzi kørere. Derimod skulle denne efterhånden være mere udbredt til XS650: http://www.twins-inn.de/twins-inn/st...dung__NWZ_.htm

Mvh Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

NWZ elektronisk tænding

Her er et link til fabrikantens hjemmeside:

http://www.steffi-graf.ch/

Peter...

Kommentar

Ser jo det at jeg hadde fått en enda større kontaktflate om tyskkunnskapene min hadde vært større

Kommentar

277

Hej Bjørn

Der er en gut i Holland der har ombygget til 277, flere gange.
              Han er meget flink og jeg har mailet et par gange med ham.
              Hvordan er det med dit enelske sprog?
              Jeg kan se på nogle billeder han har sent mig at han har brugt 2 stk røde bouer.
              Er du interesseret kan jeg spørge ham om jeg må give dig hans mail addresse.
              Held og lykke med projektet.

Hilsen Ulrik
              Tilføjede filer

Kommentar

Hei
                Engelsk har jeg ingen problemer med, så om jeg kan få kontakt med han så ville jeg være meget takknemmelig

Kommentar

Hi,
                  sorry for writing in english, but my danish is to poor.
                  I've a 277 degree conversion in my bike for 12000km now.
                  First with a point ingnition, then with a Boyer and now with the NWZ from Switzerland.
                  Every one worked fine.
                  The Point ignition is a little bit tricky, as there is very little space to put the one contact in the right position. But then it worked like a normal point ignition.
                  At the Boyer I took of one of the coils and putted a wire bridge in instead of the coil. Then I took one of the magnets and putted it in the right angle .
                  Worked fine.
                  A few month ago the NWZ is ready for use at different angles. I've got one, and I personally think it is the best. It has a pressure sensor, so that it knows, if you are accelerat or not. It uses for accelerating a different ignition curve. Yor have the choise of 3 curves.
                  But you still have to drill the new holes and threads for the new angle.

Look here for the Boyer conversion:
                  http://650motorcycles.com/277ignition.html

For the point conversion:
                  http://www.650motorcycles.com/277ign.html

If you like to ask me:
                  xs650@gmx.net

Rainer from tyskland

Kommentar

277

Hej
                    Jeg har mailet lidt med fabrikanten af nwz, og har fået oplyst at det er hans egen opfindelse, men grundet stor efterspørgsel bliver den nu fremstillet på hans elektronikfabrik.
                    Tændingen kan også anvendes til 227 grader dog skal der en adapterplade der følger gratis med hvis man bestiller det.
                    twins inn er så vidt oplyst den eneste forhandler.
                    Han henviser også til Reiner der har skrevet på engelsk her over, og han har kun positive erhfaringer.
                    Venligst.Ulrik

Ps Jeg har spekuleret på at ombygge en "guzzi" til paralel twin er der nogen der har erfaringer,
                    eller er det forlangt ude?

Kommentar

Working...
                    X