Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

advarselslys bremser

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• advarselslys bremser

I følge alle solemærker skulle jeg være den lykkelige ejer af en c model -stel nr er
    447 301 6xx så efter alle opslagsværker er det en c model.
    Der findes bare ikke en c model under el i Haynes!!!
    Mit problem er at jeg kan læse mig til at der er en indikator for nedslidt bremse belægning for tromlebremsen agter.
    Der sidder en lille forskruning uden ledning, Findes der en special ledning til dette eller skal jeg selv igang med loddekolbe og krympe flex?
    Ved bremselys kontakten nederst er der en ledig kabel sko, jeg går ud fra at den er til ovennævnte lys, eller hva???
    Det var egentlig det jeg ville bruge diagrammet til.
    Hilsen Ulrik

Kontrollampe for nedslidte bremsebakker

Hej Ulrik!

Imponatorlampen for nedslidt bremsebelægning har ligget i skarp konkurrence med bl.a. olieskueglasset i koblingsdækslet om at være det mest overflødige objekt på XS'eren, og den blev da også udfaset igen i 1979.

Det har jo alligevel altid været god skik, at afmontere sit baghjul med jævne mellemrum for at rense og checke bremser, og en bremsebelægning forsvinder jo heller ikke sådan lige 'over night'.

Af uransagelige grunde ses funktionen ikke på alle relevante eldiagrammer, også selv om den faktisk er standard på den omtalte model. Men i f.eks. Haynes kan du se den på eldiagrammet over D modellen (side 167). Følerkontakten har pos. 33., og lampen pos. 13. Bemærk at dioden pos. 34 også er en del af dette kredsløb.

Den fysiske udformning fremgår af billederne 13.1a og 13.1b (side 110) samt billede 23.1b (side 131).

De originale specialkabler med forskruninger til montage på bremsepladen er nok vanskelige at skaffe i dag. Man ser nu heller ikke mange, der stadig er funktionsdygtige.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

advarselslys

Tak for svaret.
      Det var jo lige derfor at jeg afmonterede baghjulet, og der så jeg den ledningsstump, og tænkte ....
      er den der skal den virke ellers skal den væk.
      Ses Ulrik

Kommentar

advarsels lys

Til orientering kan Rüdiger skaffe lednings stumpen fra USA, prisen er
        50 bucks of American money.
        Jeg har valgt at skære holderen af og slibe og polere, det samme med hullet til føleren,
        det blev svejset til og slebet af 2 omgange.
        Resultatet er tilfredstillende.
        Ses Ulrik

Kommentar

Working...
        X