Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Forbremse kontakten

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Forbremse kontakten

Hej

Er der nogen, der har erfaring med at skifte den kontakt som sidder i forbremsegrebet?

Jeg forventer at den som sidder på min XS fra 1977 er original. Den virker ikke, eller jeg tror at den er gået i stykker i hvert fald. For bremselyset virker ikke, når forbremsen trækkes.
    Det virker fint nok bag på, så der er da bremselys på den....

Er der nogen af jer der har fået synet en MC med denne fejl - sådan betinget godkendt, eller noget? - eller har snydt "dommeren" og trådt på bagbremsen samtidig med at i tog forbremsen, da han ville se bremselys?

Er det en sygdom der er udbredt på XS'ere? for jeg har prøvekørt en anden end den jeg købte i tirsdags, og den havde samme defekt.

På forhånd tak
    Vh Ken Kristensen -

Stop

Er der nogen, der har erfaring med at skifte den kontakt som sidder i forbremsegrebet?
    Nej, os med de gode årgange fra før -77 har ikke det problem, da disse cykler i stedet for den mekaniske switch på hovedbremsecylinderen har en meget påliderlig hydraulisk switch på fordelerstykket foran kronrøret.

Jeg forventer at den som sidder på min XS fra 1977 er original. Den virker ikke, eller jeg tror at den er gået i stykker i hvert fald. For bremselyset virker ikke, når forbremsen trækkes.
    Det virker fint nok bag på, så der er da bremselys på den....
    Prøv at kortslutte ledningerne til kontakten, og se om bremselyset tænder. Måske skal kontakten bare renses og have lidt krambambolin.

Er der nogen af jer der har fået synet en MC med denne fejl - sådan betinget godkendt, eller noget? - eller har snydt "dommeren" og trådt på bagbremsen samtidig med at i tog forbremsen, da han ville se bremselys?
    Bremselyset skal da først og fremmest virke for din egen skyld, og ikke for at snyde dommeren. Kan du forestille dig at bremse op for en gammel dame, og efterfølgende skulle vikle hele morgentrafikken ud af nakkehvirvlerne? (for slet ikke at snakke om hvis cyklen blev ridset).

Er det en sygdom der er udbredt på XS'ere? for jeg har prøvekørt en anden end den jeg købte i tirsdags, og den havde samme defekt.
    Da der endnu ikke er nogen, der har reageret på dit oplæg, så må vi vel konstatere, at det nok ikke er nogen specielt udbredt sygdom på disse kanter.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz

Mange tak for de gode råd. Jeg havde nu tænkt mig at udbedre fejlen med den forreste bremselyskontakt - og ja det er en -77'er som jeg er nybagt ejer af. Jeg fik synet den uden anmærkninger - fik vist ved et uheld trådt på bremsepedalen samtidig med at jeg skulle trække forbremsen. Jeg forsikrer at det var et uheld!!! - men det virkede.

Jeg har fået lignende råd mht at kortslutte ledningerne som går til kontakten og det skal bestemt prøves af her i løbet af vinteren, hvor der skal vedligeholdes én masse. Der mangler blot en ny positions lys pære foran og så lige det her med den omtalte bremselyskontakt - og så noget generel vask og smøring og pudsning. Og vel så bare at næste sæson oprinder. Så det.......

Den med sygdommen var også bare en strøtanke, og jeg ville blot lige prøve den af i dette forum - men det kunne jo være at der var noget om snakken.

Så mange tak for feed back - Jeg er glad for at du gad bruge tid på det
      Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Working...
      X