Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Lader til MC batteri

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Lader til MC batteri

Hvilken lader bruger i ?.

Købte for noget tid siden nyt batteri til konens Scooter igen igen. Et 4Ah batteri. Det gamle fik jeg vist blæst af med min autolader.
    Fik nær studeret "manualen" til batteriet. Max 300 mA ladestrøm.

Det må vel næsten være det sammen til et MC batteri.

Hvilken type lader bruger i så til sådan et batteri. En bil lader er så for kraftig kan jeg regne ud.

MVH

Strøm på.

Nej, en billader er som regel ikke nogen god idé i længden. Især ikke til at vedligeholde batteriet vinteren over (hvis der ellers er behov for det).
    Der findes efterhånden et utal af mc ladere på markedet, og den maximale ladestrømmen ligger her typisk på 200mA-1.25A. Om du vælger den ene eller den anden er vel en smagssag, eller et spørgsmål om hvad der er til rådighed, og hvor meget man vil ofre. De kan alle gøre arbejdet.

Ladere til mere professionelt brug har som regel den lidt højere ladestrøm. Her er formålet jo oftest hurtigt at få power på et nyt batteri, mens den utålmodige kunde venter. Men det behøver ikke at være en ubetinget fordel til hjemmebrug, hvor man måske hellere vægter en skånsom ladning frem for en hurtig ladning.

Peter...
    Last edited by klentz; 28-09-2007, 8:11.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ladning

Jo større strøm du lader med , jo kortere levetid! De små sccoterbatterier skal nærmest lades med en mobiltelefonlader eller lign. Som Klentz skriver er et par hundrede mA en fornuftig værdi. De må heller ikke stå og koge for længe, de fleste er jo såkaldte "vedligeholdelsesfri"- et smukt ord for brug og smid væk. Men så skal man jo bare lave en mindre fysiklokaleopstilling med en regulerbar spændingsforsyning, et amperemeter osv. Så får du også et godt resultat selvom det er lidt besværligt.

Nold
      Last edited by Nold; 29-09-2007, 1:41.

Kommentar

Working...
      X