Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ledningsnet

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ledningsnet

Jeg talte lidt med Klentz på træffet omkring udskiftning af ledningsnet.
    Vi kunne måske genopfriske så andre også kunne have glæde af det.
    Du har selv trukket nyt net
    Er du gået op i dimension ( ø2,5) alle steder?
    Eller kun de kritise steder.
    Har du loddet alle samlinger i stedet for stik?
    Blev du tro mod farverne eller trak du bare?
    Hvis jeg komme forbi Svendborg må jeg så komme og kikke ?

Venligst Ulrik

XS650 electric

Da jeg renoverede ledningsnettet, var det grundet simpel nød, afledning og løse forbindelser, der forårsagede umotiverede motorstop på de mest ubelejlige steder og tidspunkter.

Jeg tror, at det originale net er tilvirket af 0,6 eller 0,7 kvadrat, men jeg valgte at opgradere de 'kritiske' forbindelser til noget 2,5 og 1,5 kvadrat, som jeg alligevel havde liggende på hylden. Det drejede sig først og fremmest om hovedforsyningen fra bateri+ til forlygten, forbindelserne til tændingssystemet samt diverse stelforbindelser.

Jeg har loddet noget, men hovedsagelig anvendt krympemuffer. Nogle steder synes jeg dog, at det er mest hensigtsmæssigt stadig at kunne skille det ad, så der har jeg igen brugt stik.

Jeg har ikke været helt tro mod farvekodningen (jfr. de forhåndenværende søm...) eller ledningsføringen iøvrigt.

Du er da velkommen til at se (skønt der nok ikke er meget at se, da det meste er gemt bag isolerbånd og flexrør).

jeg fandt forresten lige et eldiagram, som jeg engang redigerede lidt i. Det vedhæfter jeg ifald nogen han bruge det til noget. (Det findes i hvert fald ikke andre steder på nettet før nu). Det passer ikke helt på alle modeller, men det er ret overskueligt (synes jeg da selv), og forklarer meget godt opbygning og princip.

Mvh Peter...
    Tilføjede filer
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

el net

Hvad har du så gjort der hvor der er 4 udtag fx. blinkelys?
      Jeg har i øvrigt nærkikket lidt på nettet og der er urigmeligt mange samlinger den røde + er samlet 4 gange de første 15 cm, det skal laves om.
      Venligst Ulrik

Kommentar

Lys & lyd

Jeg har nu primært koncentreret mig om tændingskredsen og ladekredsen samt diverse stelforbindelser.
        Så vidt jeg husker, var der alene i tændkredsen 11 samlinger/stik/kontakter med tilsvarende antal muligheder for dårlige forbindelser og spændingsfald.
        Resten har jeg efter bedste evne forsøgt at forenkle lidt, men jeg har dog stadig bevaret den originale fuglerede inde i lygtehuset (omend den nu er reduceret fra en kragerede til en drosselrede ), og jeg kan heller ikke prale af, at jeg har fundet en fiks løsning til de mange udtag. Jeg har nærmest bare mast dem sammen. Jeg har set det lavet fiksere og mere overskueligt med klemrækker, specialstik og hvad har vi, men jeg synes pladsen er trang, stikkene irrer og så skal man jo også altid huske at reservere et lille hyggeprojekt til en regnvejrsdag .
        Og som sagt så gjaldt det for mig, først og fremmest om at sikre at jeg ikke skulle stå midt på svarte med alle talenterne, en sløv schweizerkniv og totalt black-out. Så længe der blot er noget der rasler og vibrerer under fars lille pariser , så skal den nok også finde hjem. Er der så nogle perifere effekter og imponatorlamper der ikke virker, må vi kun tage det som en ekstra charme, der følger med livet i overhalingsbanen/slæbesporet (vælg selv).

Mvh Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

el net

Hvad med div udtag?
          Jeg forestiller mig noget med at lodde og derefter et lille krymperør,
          lyder det helt skævt?
          SES Ulrik

Kommentar

Lede ledere

Nej, det lyder absolut som en vinder, når det drejer sig om at få en god og stabil forbindelse. Den eneste ulempe, som jeg ser det, er at hvis/når du senere hen igen skal skille noget ad, så må ledningerne undertiden klippes. Men der synes jeg for det meste, er til at leve med.

Peter...
            Last edited by klentz; 25-06-2007, 12:24.

Kommentar

Working...
            X