Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Bremselys kontakt på forbremsen

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Bremselys kontakt på forbremsen

Nu kan jeg nok snart ikke trække den længere...

Min Xs´er er ombygget (ikke af mig) og alt hvad der hedder kabler og ledninger er holdt til et minimum. Det betyder også at der ikke er nogen kontakt til bremselyset fra grebet til forbremsen. Det er lykkedes mig at skaffe en kontakt der passer til det (Honda!) greb der sidder på. Så langt så godt...

Hvordan finder jeg ud af om der er de rigtige ledninger i lygtehuset? De burde jo være der, men på den anden side kan de også være fjernet. Og jeg kan helt sikkert ikke regne med nogle farver.

Hvad skal jeg måle efter? Jeg har prøvet at måle lidt på den kontakt det sider ved bagbremsen, men det giver ikke rigtigt mening.

Jeg kunne selvfølgelig pille plader og dæksler af og følge ledningernes vej, men det ville være lettere at kunne måle sig frem til dem.

Er der nogen der har et godt bud?

Mvh
    Nikolaj

Bremselys

Hej Nikolaj!

Det enkleste er at finde plus fra tændingskontakten(nøglen), og så trække den til bremselyskontakten og derfra til bremselyset. Det originale er lidt mere kompliseret, idet det omfatter både en kontrollampe samt en lyschekker (der kontrollerer om pæren rent faktisk lyser). Hvis maskinen er choppet er det nok tvivlsomt, hvorvidt lightchecker og for så vidt også kontrollampen er til stede.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Oprindeligt indsendt af klentz Se indlæg
      Hej Nikolaj!

Det enkleste er at finde plus fra tændingskontakten(nøglen), og så trække den til bremselyskontakten og derfra til bremselyset. Det originale er lidt mere kompliseret, idet det omfatter både en kontrollampe samt en lyschekker (der kontrollerer om pæren rent faktisk lyser). Hvis maskinen er choppet er det nok tvivlsomt, hvorvidt lightchecker og for så vidt også kontrollampen er til stede.

Mvh Peter...
      Ingen kontrollamper nogen steder... Jeg må prøve at måle mig frem til noget plus i lygtehuset, og så følge ledningen fra bremselyset og se hvor langt frem jeg kan komme.

Mvh
      Nikolaj

Kommentar

Working...
      X