Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

boyer

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• boyer

Min tænding ssstammer lidt engang imellem.
    Da tændrørørskabler og tændspole ser lidt medtaget ud overvejer jeg at skifter hele skidtet.
    I følger reklamer og forhandler er boyer tænding guds gave til menneskeden.
    Men hvilke erfahringer har i der køre med det?
    Jeg har pt ingen elektrisk starter men det kommer nok til vinter.
    Venligst Ulrik

Hej Ulrik

jeg har selv overvejet at få elektronisk tænding. Jeg er også på bar bund men fandt et hjemmside der sælger også til en fornuftig pris. Se linket.
    http://www.classicsolutionsuk.com/of...den_dealer.htm
    Jeg har skrevet til forhandleren og det skulle være komplet.
    Læg mærke til at det er næsten nederst på siden.
    Vi kunne jo gå sammen og dele portoen
    mvh Nich []

N A Østergaard
    nich-inge@stofanet.dk
    mobil 61356921

Kommentar

Jeg har ingen erfaring med det oprindelige tændingsanlæg, men satte Boyer på min XS fra starten. Jeg har ikke oplevet problemer, men har været glad for ikke at have det oprindelige tændingsanlæg til at kaste variable ind i processen når der skulle fejlsøges eller når noget opførte sig mærkeligt.

Generelt er et mekanisk system jo mere sårbart overfor slid, temperaturforskelle, mekanisk påvirkning osv end et elektronisk styret, men om det ligefrem er guds gave til alle XS ejere skal jeg lade være usagt[8D].

Man skal iøvrigt vist være opmærksom på at hvis man prøver tændingen med tændrøret taget ud af motoren, skal der alligevel være stel forbindelse til tændrøret ellers risikere man at brænde tændspolerne af på det elektroniske anlæg (har jeg hørt/læst?) jeg er ikke klar over om tilsvarendegælder det oprindelige tændingsanlæg.

Mvh MS

Michael

Kommentar

Jeg har ikke været så heldig med min.

Hele sommeren og efteråret rendte jeg rundt og humpede pga. Boyer.

Tændingssystemet tænder for tidligt, hvis ikke batteriet er 100 % opladet. Det fik jeg først af vide (tak Klentz) da jeg havde smadret foden. Når nu min maskine igen skal på vejen bliver det med helt opladet batteri, og så med engelsk start (tak til Michael S for beskrivelsen). Så skulle jeg vist være helgarderet.
        Min maskine ville ikke starte pga. dårligheder/slidtage, derfor var det en fysisk umulighed at altid have opladet batteri.

Havde jeg vidst alt det ævle bævle jeg alligevel ville købe, havde jeg nok ledt efter en special (som jeg mener er født med elektronisk tænding).

MVH

Kommentar

Jeg er nødt til at vide hvad er Engelsk start?

Kommentar

Hej Ulrik.
            Se under "Motor og gearkasse" på side 4 og indlægget som hedder: "Koldstart". Det skulle besvare dit spørgsmål.

Kenneth. [8D][8D][8D][8D]

Kommentar

Hej Kenneth
              Englænder start lyder helt - fint specielt når starteren ligger i en papkasse i kælderen.
              Men jeg har prøvet at følge "opskriften" og den starter i første hug.

Men andre erhfaringer med boyer efterlyses stadig
              Hilsen Ulrik

Kommentar

prøv at checke denne superside fra en svensker"downunder".http//smg.photobucket.com/albums/v463/GoranXS650/og gå ind under electrical wiring diagram og ignition system.Har selv monteret Boyer,det funger bare,starter ved første hug hver gang(med kickstarter)....Gørans hjemmeside er guf for finesmekkere..Sandberg

Kommentar

http://smg.photobucket.com/albums/v463/GoranXS650/

Kommentar

Working...
                  X