Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Brændt ledningsnet

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Brændt ledningsnet

Jeg fik jo ensretter og regulator samt sikkerhedsrelæ igår og fik ensretter og regulator monteret idag, []desværre brændte noget af ledningsnettet af da jeg skulle starte maskinen. Den havde været igang før også med ensretter og regulator monteret. Jeg skrællede tapen af og så at det var en stelledning der var smeltet.

Hvad kan årsagen være til dette ??

Er det mig der er dum ?? eller skal den tykke brune der kommer fra regulatoren ikke til plus ??

Heldigvis fik jeg et næsten komplet ledningsnet med sammen med delene og det tror jeg at jeg vil montere og så lave et mere simpelt ledningsnet da jeg jo ikke har mange instrumenter på min maskine

Mvh Nich[]

N A Østergaard
    nich-inge@stofanet.dk
    mobil 61356921

Gå ind i Haynes instruktionsbogen,bar i bogen og find dit ledningsnet,der står hvad de forskellige ledninger er til,samt farven på ledningerne.sandberg

Kommentar

Jeg ved udemærket godt at der i Haynes er et diagram. Men den tidlige ejer har klippet og klistret på bedste vis[]. Jeg skulle måske nok fra starten have haft ledningsnettet sprættet op for at se om der var lavet nogle juks.
      Nu har jeg dag fri og vil prøve at få det til at virke.

Mvh Nich[]

N A Østergaard
      nich-inge@stofanet.dk
      mobil 61356921

Kommentar

Hej Nich!

Nu er det jo lidt omsonst at give råd om æbler, hvis det er et pæretræ du har!

Jeg ved ikke hvad det er for en regulator, at du der har fået fingrene i. Men regulatorfabrikanterne leverer som regel den samme regulator/ensretter i et utal af versioner. Samme indmad, men med forskellig antal og farve på ledningerne, samt forskellige stik. Alt sammen så de matcher diverse mc-fabrikanters farvekoder og evt. stik. Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke kan anvende en tilfældig regulator/ensretter beregnet på en model til en anden model. Man skal så blot kende farvekoden for den pågældende del. Der følger i regelen et diagram med, når man køber en sådan uoriginal regulator/ensrettter. Uden dette diagram kan det være lidt svært entydigt at besvare spørgsmålet om 'den tykke brune', hvis du forstår hvad jeg mener?

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Det er orginale yamaha xs 650 komponenter der er brugt købt hos Finn Hjort. Nu har jeg gang i dyret og det ser ud til at alle dele virker[]
          Så nu er der hentet prøveplade og vil nu køre dyret til synshallen og få den "synet"[8D]
          Mvh Nich[]

N A Østergaard
          nich-inge@stofanet.dk
          mobil 61356921

Kommentar

Working...
          X