Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

ir på batteri

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• ir på batteri

Jeg har lidt problemer med at maskinen laver en lille smule mindre strøm end den bruger under kørsel. Efter 50 - 100 km kørsel er batteriet ved at være afladet !

Jeg kan se at den irrer kraftigt på minus polen. Hvidt pulver !

Kan det give en indikation af hvad der er galt ?

Dårlig stelledning ?
    Defekt ladeensretter ?
    Defekt spændingsregulator ?

Hilsen

Leif
    XS650 - 1977

Hej Leif!

Nu præciserer du jo ikke om det er en XS'er du har problemet med, eller om det er et eller andet ukorrent mærke af fjernøstlig oprindelse. Men lad nu det ligge.

Du siger, at den tilsyneladende producerer lidt mindre strøm end den forbruger!

Ja, principielt er der nu 3 muligheder:

1.: Du har et dårligt batteri. Batterier holder ikke evigt, selv om de kun bliver belastet minimalt. Løsning: Scrap det og køb et nyt.

2.: Du producerer mindre end normalt. Altså et ladeproblem. Check generator, kul, ensretter, regulator samt diverse forbindelser.

3.: Du forbruger mere end normalt. Check for afledning, kortslutning, krybestrøm.

Da der, som antydet, er uendelig mange muligheder, så ville jeg først prøve at indkredse hvilken af de 3 kategorier jeg skulle arbejde videre med.

Mvh Peter..

(nu er det vel ikke sådan, at man er ved at forberede en undskyldning for ikke at møde op og betale sin 'æresgæld'?)
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter

Det er selvfølgelig den gode gamle XS650 1977 der er problemer med.... En Honda VFR800 har man jo ikke ingen kvaler med [8D]

Det lyder som om at der er utallige muligheder for fejlsøgning [xx(]

Jeg tror at jeg vælger at lade dyret køre til Dianalund i næste week-end og så medbringer jeg måleustyr med videre, og så køber jeg en tilpas mængde pilsnere og så ser VI på det []

(batteriet er i øvrigt helt nyt)

Jeg har jo god plads til at medbringe værktøj med videre, idet jeg er nødsaget til at lade maskinen køre til Dianalund med min kammerat med roret og mig ved roret af min bil med tilhørende campingvogn.

Og så tænker du selvfølgelig "hvorfor medbringer han campingvogn ??"

Og svaret er at vores allerbedste venner i XS-klubben fra Holland, nemlig Jan Smit har lidt dårlig ryg og derfor har han aftalt med sin gode ven Leif Poulsen at jeg stiller en campingvogn til rådighed for ham og Jacques på træffet []

Vi skulle jo nødigt gå glip af det internationale islæt på vores træf [^]

Hilsen og på gensyn i næste week-end

Leif
      Jeres allesammens webmaster []

Kommentar

Hej Leif!

Man sender sin cykel på træf!!

Hva' f. bli'r det næste? Et virtuelt træf?

Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Rolig nu Hr. Klentz........

1) Jeg kommer på træf ...

2) Min XS650 kommer på træf ...

3) Du kommer på træf ...

4) Din XS650 kommer på træf ...

5) Vi får en masse pilsnere ...

6) Vi får Anders fra Fr. sund til at betale pilsnerne, idet han ikke kan finde ud af at slå søm i en huggeblok.

7) Vi hygger os ...

8) Vi snakker med de rare folk fra ind- og udland ...

9) Vi kigger på min XS650 i en ledig stund [8D]

Hvad er problemet []

VH/Leif

Kommentar

Ja, ja... Leif[}] , (nr.) SEX [] har jo altid været min svage side, så jeg overvejer p.t. indkøb af en mega sømpistol, så vi kan få klaret det hele fredag eftermiddag...[^]

Ses...[]

Kommentar

@ Anders

Tag du bare en mega sømpistol med..... der er jo god plads i sådan en kassevogn som du plejer at ankomme i [}]

@ Peter

Jeg var lige i kontakt med min gode ven i Kiel, Rüdiger.

Han mente at det nok var rotoren. Han sagde at jeg skulle måle modstanden mellem de 2 ringe på rotoren. Der skulle være mellem 5 0g 7 Ohm. Der var 1,3 Ohm [xx(]
              Men jeg er så heldig at have en extra motor liggende, så jeg målte lige på den rotor der sad på den extra motor og der var modstanden nøjagtig 6 ohm []

Bytte, bytte købmand.......... På med en "ny" rotor og nu spinder maskinen igen som en mis. Har lige prøvekørt den ca. 80 km. No problemos ....

PS Hvad er det for æresgæld jeg skylder ? Bare lige så jeg husker at tage penge nok med []

Hilsen

Leif

Kommentar

Tag rigeligt med, onkel admin[]...jeg mener nu osse, at du nok møder nogle stykker som, med rette[^], kan se frem til lidt rundhåndethed fra din side...[]

Kommentar

Working...
                X