Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Boyer tænding ?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Boyer tænding ?

Jeg har sat denne elektroniske tænding på.
    Jeg har samtidig repareret selvstarteren så den bare virker 100% hver gang uden rallen (det er fjederen omkring tandhjulet der skal strammes).
    Jeg har monteret nyt batteri.
    Problemet er, at den vil ikke starte når jeg bruger selvstarteren, den turner motoren helt fint, så det er sikkert fordi den ikke tænder.
    Burde den elektroniske tænding ikke netop også ved lav spænding altid give en ordentlig gnist?
    I dag ved rødt lys gik den i stå, og skulle kickstartes igang igen, meget pinlig.
    Bevares, batteriet var nok ikke 100% ladet op, men jeg er da dybt skuffet over den tænding.
    Er der noget man kan gøre ved det?
    Mvh Hans, XS650B, 75

Jeg har også Boyer og ingen problemer med at starte, jeg synes dog ikke der er imponerende gnist.

Da jeg renoverede min mc, skiftede jeg fjederen og gearet til starteren, alligevel raller og skærer den jævnligt tænder. Nogle gange indgriber og slipper den helt fint andre gange er det som tandhjulet som går i indgreb ikke slipper igen. Jeg vil da gerne hører om din "metode" (hvor meget strammede du fjederen) eller om andre har fået deres starter til at gå "gnidningsløst"

Mvh

Michael

Kommentar

Jeg satte først et andet tandhjul og fjeder på (et næsten nyt jeg købte brugt).
      Derefter virkede starteren vel ca hver anden gang altså uden rallen.
      Da jeg alligevel skulle ind til koblingen igen, tog jeg fjederen ud igen og strammede den yderligere så den gik ret stram. Jeg har ikke mulighed for at måle det i moment jeg kan kun sige "ret stram".
      Jeg læste for lang tid siden at man ikke skulle sætte fjederen i den dertil indrettede plads i huset men udenfor. Jeg ved ikke om det er det der virker, jeg kan bare sige at min starter ikke har svigtet en eneste gang efter sidste ændring.
      Så er det jo bare SÅ ærgerligt at den tænding ikke vil.
      Den vil IKKE starte når den er kold. Det mindste spark på kickstarteren og den kører.
      Efter jeg fik ladet batteriet helt op går det bedre, men om morgenen vil den stadig ikke.
      Mvh Hans

Kommentar

Working...
      X