Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Lader maskinen ?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Lader maskinen ?

Inden jeg kører en alt for lang tur kunne jeg godt tænke mig at vide om maskinen lader. Så vidt jeg har læst div. steder lader den først efter 2500 omdrejninger/min. Kan man se om den lader ved at måle over + og - på batteriet ved henholdsvis over og under 2500rpm, vil man kunne se at spændingen stiger når den kommer over 2500rpm ??

Mvh

Michael

Hej Michael!

Start motoren (sæt evt tomgangen til lidt over 2000 rpm)og mål spændingen over batteriets poler med et voltmeter.

Hvis spændingen ligger et sted mellem 14 og 15 volt, så lader generatoren på batteriet.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Mikael,hva med at montere et voltmeter ved siden af de andre instrumenter?så har du altid styr på ladespændingen.mvh.Sandberg

Kommentar

Udmærket forslag.
        Eller hvis man synes, at et voltmeter kan være en lidt vanskelig ting at integrere i instrumenteringen på en fiks måde, især hvis man ligesom Michael tilstræber et meget 'originalt' look, kan en enkelt ladelampe måske være en lidt mere diskret løsning (burde i øvrigt være obligatorisk på alle motoriserede transportmidler med batteritænding).

Hører gerne om andre XS køreres løsningsforslag på dette instrumenteringsproblem, hvis der er nogle.

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jeg havde løseligt tænkt på måske at "genbruge" en af de andre kontrollamper til formålet (fx langt lys indikator?) og tilføje et lille kredsløb så den lyste hvis maskinen ikke ladede. Som sagt var det bare nogle tanker, lige nu skal jeg bare snart have den ud at køre.......på min egen plade (ikke prøveplade)

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Working...
          X