Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Diode i overskud

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Diode i overskud

Er snart nået til det punkt i el systemet til div hunstik også har fundet et han som matcher. Jeg har dog en lille diode i overskud som jeg ikke rigtigt kan se funktionen af, heller ikke rigtigt hvor den skal sidde.

Kan nogen forklare mig funktionen af dioden og evt. hvor den lettes placeres (på en XS75, hvis nogen efterhånden skulle være i tvivl)

Mvh

Michael Sønke

Hej Michael!

Der sad oprindeligt en diode i forbindelse med kontakten og advarselslyset for nedslidt bremsebelægning på bremsebakkerne bag (kontrollampen 'Brake Lining').

Jeg ved ikke om denne instans stadig er funktionsdygtig hos dig.

Den er desværre ikke vist på eldiagrammet over B-modellen i Haynes. Men hvis du betragter eldiagrammet over XS650D US modellen (side 167 i Haynes) er dioden vist som position 34.

Det foresvæver mig, at den rent fysisk var placeret et sted i ledningsvirvaret under tanken.

Mvh Peter....
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Klentz

Tak for dit svar, så vidt jeg kan se af nedenstående diagram jeg fandt har du ret. Jeg kan dog ikke helt se hvad funktionen af dioden (no 20 på diagrammet)er, Blokere den for elstart af maskinen når bremsebelægningen er slidt eller sender den strømmen retur til batteriet ??

Mvh

http://www.xs650.de/literatur/schaltplaene/plan1xsB.jpg

Michael Sønke

Kommentar

Hej Michael!

Hvis jeg, ud fra dit ellers udmærkede diagram, skal komme med et bud på funktionen, så læser jeg den således, at dioden fungerer som en slags lampetest.

Da advarselslampen (pos. 10) formodentlig yderst sjældent vil være aktiveret, vil der være behov for på en eller anden måde, at kunne checke hvorvidt pæren i det hele taget fungerer.

Med dioden indsat som vist vil advarselslampen for bremsebelægning således lyse hver gang startknappen (pos. 15) påvirkes (forudsat at pæren altså ikke er sprunget).

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej

Ja det lyder jo logisk nok. Jeg prøver i hvertfald at montere den som vist og ser hvad der sker.

Tak for hjælpen

Mvh
          Michael Sønke

Kommentar

Working...
          X