Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

LED belysning af instrumentpanel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• LED belysning af instrumentpanel

Har overvejet at udskifte pærerene i instrumentbelysningen/div. kontrollamper med LEDèr for at spare vedligehold og evt. noget strøm (kunne bruges til et kraftigere for/bag lys)Er nogen klar over om der vitterlig er noget strøm at spare og om moderne LED lyser lige så meget som de traditionelle pærer. Har set hvide LEDèr som er specificeret til 8000 candela og røde til 10000.

Mvh

Michael Sønke

Hej Michael!

Uden selv at have prøvet det på mc, tror jeg at LED pærer til instrumentbelysning er en rigtig god ide, og jeg hører gerne detaljer om pris og leverandør, når/hvis du finder nogen der passer.

Med hensyn til at spare energi, så tror jeg ikke du i praksis skal forvente meget, hvis noget overhovedet, men diodepærerne har derimod meget længere levetid end glødelamperne, og hvad der er nok så betydningsfuldt, i denne XS-sammenhæng, er at dioderne er betydeligt mindre følsomme over for vibrationer end de gængse glødepærer.

Hvad angår lysstyrken, så skulle også den være kraftig nok til formålet.

Lad os endelig løbende høre om hele dit projekt og del ud af dine erfaringer.

Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

hvis der er nogen der kommer i nærheden af noget info om LED pærer så del endelig ud af jeres viden. jeg er træt af at de griner af mig på den lokale tank når jeg fast hver anden måned kommer ind for at købe en ny baglygtepære når den forrige er rystet i stykker.

Nold

Kommentar

Working...
      X