Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Manglende gnist på tendrør

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Manglende gnist på tendrør

Har noen en ide om hva som kan være galt med tenningen på min xs650h 81 mod
    Den har orginal elekronisk tenning med dobbel tendspole, har skiftet denne men får fremdeles ikke gnist på tennpluggene (tendrørene)
    DVS den gir en gnist idet selvstarter aktiveres men kun en gnist og ingen gnist når jeg bruker kickstarteren.
    tips mottas med takk[]

vennlg hilsen
    Inge Holand
    Kristiansand
    Norge

Hej Inge!

Elektriske fejl kan være bitchie at fejlsøge på, især på afstand, så jeg kan kun komme med nogle meget generelle betragtninger, og et generelt råd må være: prøv at gå metodisk til værks.

Start altid med et fuldt opladet batteri og check sikringer og sikringsforbindelser.

Check så alle forbindelser i tændingssystemet. Husk stelforbindelser.
    Check også ledningsisoleringen for evt. kortslutning eller uønsket overgang til stel.

Er tændrørene i orden?

Er der god forbindelse gennem tændrørshætter og tændkabler?

Check tændspolen. Kan der dannes gnist her?
    Mål tændspolen igennem. Primærmodstand og sekundærmodstand.

Check så pickupspolernes modstand.

Er alt det ovenstående iflg. spec., ja så er det sandsynligvis TCI uniten der står til udskiftning.

Ved elektrisk fejlsøgning på nogle senere modeller skal man dog være opmærksom på det såkaldte 'starter lockout relæ', der selvfølgelig også kan give anledning til fejl.

Håber at du får slået svinet igang, og at du 'koser' dig deroppe i den gamle norddanske koloni

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X