Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Positions lys

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Positions lys

    Hej alle

    Har nok et halv dumt spørgsmål, men til syn, blev der kommenteret på at min motorcykel manglede positions lys(parkerings lys), men er nu i tvivl om de her ældre typer overhovedet har det, og i så fald, hvor bliver det "aktiveret"?

  • #2
    Positions lys...

    Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg ved da så meget at de fleste (hvis ikke alle) US modeller ikke er forsynet med den feature. Der kan man tænde og slukke lyset på den højre kontakt, og så ellers blænde op og ned på den venstre.
    Hvordan det forholder sig på de tidlige XS´ere ved jeg ikke nok om.
    Måske kan du fortælle hvilken type cykel du har og også gerne årgang. Så kan det være at vi kan hjælpe lidt mere...
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

    Kommentar


    • #3
      På de europæiske modeller har den oprindelige tændingslås en position, hvor 'natparkeringslyset' er tændt, og hvor nøglen samtidig kan fjernes fra låsen.

      Se i øvrigt kommentarer sidst (på side 2) i denne tråd: http://forum.xs650.dk/showthread.php...t=positionslys
      Last edited by klentz; 12-05-2014, 12:58.
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

      'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

      Kommentar


      • #4
        Gør det selv

        [QUOTE=gert;4703]Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg ved da så meget at de fleste (hvis ikke alle) US modeller ikke er forsynet med den feature. Der kan man tænde og slukke lyset på den højre kontakt, og så ellers blænde op og ned på den venstre.
        Hvordan det forholder sig på de tidlige XS´ere ved jeg ikke nok om.
        QUOTE]

        Min XS2 havde det på samme måde. For en sikkerheds skyld trak jeg en ledning fra tændingslåsens terminal hvor strømmen går ned til tændingsanlægget op til en pære i forlygten hvis parabol meget belejligt var med indbygget positionslyshul, der dog ikke var i brug. Hvordan jeg sluttede til baglygten uden at strømmen så løb op til forlygte-"hoved-" lyset kan jeg ikke huske men en diode i baglygteledningen kan vel løse det problem.
        Så var der positionslys på hele tiden sammen med tændingen og det generer jo ikke nogen og de var glade hos Bilinspektionen (ak ja det var dengang...)

        Nold

        Kommentar

        Working...
        X