Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Lade relæ? ledninger hvor hen?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Lade relæ? ledninger hvor hen?

Hej jeg har stortset lige skiftet min tænding ud med en boyer.
    Det går så op for mig, at jeg har to ledninger fra mit lade relæ under tanken (Jeg går ud fra det er en lader til batteriet, da mit batteri ikke bliver opladet mere ), som jeg ikke ved hvor jeg skal placere?
    Altså; hvilken en af ledningerne skal til + og hvor skal den anden hen? Stel?
    (Jeg er virkelig dårlig til det med El)

håber i kan hjælpe mig, og det ikke er beskrevet for forvirrende!

- Lasse Baastrup

..

Hej Lasse

Jeg er bestemt ikke nogen ekspert, men jeg har selv rodet en hel del på el nettet på min xs fra 79 denne her vinter.

Jeg tror ikke der sidder noget laderelæ under tanken, på min sidder der en ensretter under batterikassen og en spændingsregulator under venstre luftfilter dæksel, som sørger for ladesystemet. Nu har du sat elektronisk tænding på, kan det så ikke være ledningerne til kondensatorene som sidder inde bagved det øverste beslag som holder motoren? Dem skal man nemlig ikke bruge mere. Prøv evt. at måle på dem, om der er nogen spænding på nogen af ledningerne, for at se om det kunne være noget andet. Virker alt andet på motorcyklen (horn, blinklys, stoplys osv.)?

Med hensyn til at dit batteri ikke bliver opladet (det har jeg selv haft mange problemer med), så prøv lige at måle modstanden i rotoren, de er kendt for blive dårlige. Min var dårlig og havde en modstand på 3 ohm, hvor den skal være omkring 5,25 ohm for at generatoren lader ordentligt. Tjek evt også stikket som samler ledningerne fra generatoren med resten af el-nettet. Dette stik sidder (i hvert fald på min) mellem luftfilterkasserne. Da jeg fik min var dette stik delvist smeltet, og dette betød at der var en dårlig forbindelse.

Tjek evt denne her manual:
    http://www.xs650.de/literatur/wsh/pdf/06-elektrik.pdf

Mvh
    Daniel

Kommentar

.

Hmm.. Altså. Alt virker, lys, horn, bremselys osv. den kan ikk rigtig trække el starteren , men det er grundet af batteriet løber hurtigt flat

Det skal også lige siges, at den ladet fint, uden problemer da jeg havde den gamle tænding på. men nu løber den tør efter et stykke tid.

Men jeg vil prøve at måle mig lidt frem, synes bare det er underligt at den pludselig stoppede med at lade, da der kun er 2 ledninger som ikke er forbundet med noget, og det er dem der stammer fra det jeg troede var laderelæet, der sad under tanker :S

Men jeg vil tjekke det lidt ud her i weekenden
      Og det er forresten et simplificeret ledningsnet jeg har mig

- Lasse

Kommentar

..

Okay ja det virker lidt mærkeligt. Nu kan der jo selvfølgelig være blevet lavet meget om når det er et simplificeret ledningsnet, men hvilken farve har de to ledninger?

Kommentar

.

Jaa det er jo lige præcis det..
          Men de to ledninger er blå og gul.
          Ved ikke om det hjælper på nogen måde, tvivler på de er originale

Kommentar

Working...
          X