Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

hvad er nu det?

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• hvad er nu det?

Under genopbygning af et tvivlsomt ledningsnet på min ny erhvervelse 447 årg 78
    finder jeg ud af at der er spænding der hvor der skal være stel på det 3 polede stik.
    Jeg rooder lidt med ledningerne og finder en 4 kantet klods godt gemt under tanken.Der står k60 og er original yamahaHvad er det kan ikke finde det på diagrammet.
    Tilføjede filer

Hej Ulrik

Den klods du har fundet under tanken er en: Flasher canceling unit.
    Det er altså den timer der afbryder for blinklys-relæet efter ca. 20 sek. hvis man ikke afbryder manuelt. "klodsen" er også forbundet med den Reed switch der sidder i speedometeret, så timeren kun er aktiv når forhjulet ruller.
    I følge Clymer blev timeren først monteret på model "D" og frem.
    Den kan ses i Clymers el-diagram på side 225 nederst til venstre, og i Haynes på side 165 med key nr.(26).
    Det kan forvirer lidt at timeren har 6 ledninger og diagrammet kun viser 5, men ser man på han-stikket på MCén, er det kun 5 ledninger der bruges.
    Håber det kunne kaste lidt lys over sagen

Mvh Sten

Kommentar

timer

Hej Sten
      Det giver mening, de nye blink relæer skal have det ene ben til stel, så der skal strikkes lidt om og det hele virker med timer og afbryder når man trykker på knappen igen, men der er kun 3 ledninger der er i brug resten er klippet efter test.
      tak for info Ulrik

Kommentar

Working...
      X