Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

speedometerhus

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• speedometerhus

Hvordan skiller jeg speedometer huset af, jeg skal have en omgang forkromning, men jeg kan ikke få den øverste "krans" af der omslutter glaset. Polle.[?]

Den er svær, fordi kransen er bertlet omkring huset. Det er dog muligt, men der skal bruges en noget voldsom metode, idet du skal 'åbne' bertlingen med en skruetrækker eller lignende der kan komme ind under kanten på kransen.
    Hvis du gør dette forsigtigt hele vejen rundt kan du få kransen af.

Du skal herefter rette kante ud så den er pæn og klar til forkromning.

Når du skal montere den igen, lægger du kransen nederste, pakning og hus. Med en dorn eller lignede presser du nu hele kanten på plads igen hele vejen rundt.

Denne metode har jeg brugt til at reparere mit speedometer der var raslet fra hinanden.

XS-hilsen
    Erik Olsen

Kommentar

Det var sgu det svar jeg frygtede, men der er jo nok ikke andre muligheder, jeg takke for svaret, men mon man ikke kan købe en ny "krans"??? evt. v/Ringsted Motor.? mvh Polle.[]

Kommentar

der er desværre kun den metode, når det er kanten rundt om glasset, normalt er de fleste årgange jo sorte og det er noget nemmere at male
        ringen end at krome den. karsten matthisen
        quote:
        Originally posted by Polle

Hvordan skiller jeg speedometer huset af, jeg skal have en omgang forkromning, men jeg kan ikke få den øverste "krans" af der omslutter glaset. Polle.[?]

xs1,xs2,tx650,xs650c

Kommentar

Hej Polle!
          Ja, nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvilken årgang vi taler om, men jeg synes nu alligevel lige, at jeg vil minde om, at på nogle eksemplarer, er den omtalte krans omkring instrumenterne af rustfrit stål. Og i så tilfælde er det jo bare lidt polering der er påkrævet.
          Under alle omstændigheder...good luck!

Peter Klentz.....
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

quote:
            Originally posted by klentz

Hej Polle!
            Ja, nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvilken årgang vi taler om, men jeg synes nu alligevel lige, at jeg vil minde om, at på nogle eksemplarer, er den omtalte krans omkring instrumenterne af rustfrit stål. Og i så tilfælde er det jo bare lidt polering der er påkrævet.
            Under alle omstændigheder...good luck!

Peter Klentz.....

Hej Peter. vedr. "speedometer"krans, det er en 77`, men som du skriver er det en "sort"rustfri krans, der er på huset, men det er osse fordi jeg vil prøve at "nul"stille kilometer tælleren at jeg vil skille skidtet af. Polle

Kommentar

Hej Polle
              Metoden som Erik Olsen beskriver er vejen frem - har selv prøvet efter totalrenovering af min XS'er hvor netop også jeg skulle nul- stille km tælleren. Et godt råd med på vejen - tag det stille og roligt - det kræver tålmod !!! - det kan ikke jappes igennem.
              bedste hilsner
              Brownie

Kommentar

Hej Brownie, jamen der er vist ingen anden vej end til lægen og få nogle "slowdown" piller og en håndfuld "lykkepiller" og så ellers husfred for at skille speedometerhuset af i ATOMER......Polle.

Kommentar

Working...
                X