Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Vacum benzinhane

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Vacum benzinhane

Nu sa sæsonen er slut, trak jeg modellen( den med to hjul) ind på værkstedet og tog sæde og tank af. Øv bøv, benzinhanen lukker ikke tæt. Den drypper med regelmæssige mellemrum.
    Afsted til den lokale pusher og indkøbe et rep. sæt til sådan en fætter. Hjem og adskille/samle med det nyindkøbte isenkram. Benzin på (bare lidt) og så tjekke.....
    Hør hvad nu? Skidtet er stadig utæt.
    Nu her 3 timer og flere forgæves forsøg senere, har jeg tabt tålmodigheden.
    Har prøvet at stramme fjederen bag membranen og prøvet med forskellige størrelser o-ringe der hvor den skal lukke ind mod selve huset.
    Sidder der nogen derude, der lige ved hvordan man klarer denne lille finte?

Er snart køber til en god gammeldags manuel benzinhane!!
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Dryppert

"Er snart køber til en god gammeldags manuel benzinhane!!"

det er sku nok den mest fornuftige løsning. Jeg har aldrig hørt noget positivt om vacuumhaner, men kloge folk har måske et mere nuanceret syn på tingene?

Nold

Kommentar

Gør som jeg - KØB EN NY! ... og manuel, det virker. Jeg havde sjov med at der ikke flød benzin til, hvilket gav kænguro kørsel.

Og den klassiske: glæde lig XSmas

Lasse
      $

Kommentar

Dryp! dryp!

Hej Gert!

Ja, nu er du jo ikke den første der har erfaret. at vacuumbenzinhaner ikke just er guds gave til menneskeheden. Jeg vil bare lige nævne, at der derfor også er blevet fremstillet en 'normal' XS-benzinhane blot med en flange der passer, så den umiddelbart kan erstatte vacuumhanerne. Set hos velassorterede XS-pushere.

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Benzinhane igen.

Jaja, så kom vi da så vidt.

Af med det der" vacumskidt"og på med en god gammeldags hane.Det skulle man nok have gjort for længe siden, men hvad: Yamahas ingeniører ved vel bedst ,eller har de nu igen haft snablen nede i den store dunk med Sake?
          Måske har de opfundet netop denne del,morgenen efter de opfandt det berømte olieskueglas???
          Gert.
          Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
          nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Working...
          X