Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Problemer med karburator

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Problemer med karburator

Dette indlæg er skrevet for Henrik Justesen,
    marlene-og-henrik@etklikherfra.dk

Hejsa her er så min debut i dette forum[]

Jeg har desværre fået lidt bøvl med min gamle XSer (XS-2 '72)[V]
    Jeg har de sidste par sæsoner haft problemer med at jeg ikke kunne starte når den havde stået lidt efter en køretur.[!] Den skød bare bagud af karburatorerne, med det resultat at jeg er blevet 100 meter mester i at "ploppe" dem tilbage på plads efter afskydning.[^] Jeg har næsten lige fået den frem til denne sæson, og efter at have skiftet indsugningsgummi har det endnu ikke skudt dem af[}] Men ellers er problemet det samme. Hvis jeg starter umiddelbart efter sluk igen er der ingenting, men har den fået lov til at stå lidt kan den være umulig at starte igen. De eneste livstegn der kommer er de samme skud bagud af karburatoren[?] Det er især slemt på varme dage.
    Den anden dag kunne jeg så slet ikke starte og heller ikke idag, kun allerhøjst en 3-4 tændinger, hvorfter det eneste der kommer er de skud bagud. Nu er jeg ikke den store mekaniske ørn, men det lugter måske lidt af drukning[?][:0][?]

Er der mon nogle der har haft de samme kvaler og er der en løsning til afhjælpning af problemet hører jeg meget gerne fra jer derude[]

Og da meget gerne inden weekend, så turen til Ringsted kan blive på 2 hjul[]

Go vind derude

Mojn Just[8]

Det var ordene som du kan se ville det være lidt ærgeligt at troppe op med 4 hjul

Med venlig hilsen

Henrik Justesen

© 2003 |

Hej Henrik!
    Nej, den med at komme 4-hjulet til træf, den går sgu ikke.
    Idet jeg formoder, at du stadig har det originale tændingsanlæg på cyklen!?, foreslår jeg, at du koncentrerer dine anstrengelser her, før du begynder at fidle med karburatorerne. Symptomerne kunne tyde på, at tændingen står for højt. Centrifugalregulatoren til tændingsforskydningen kan evt. være defekt, f.eks. har fjedrene til vægtene det med at blive slappe med alderen, ligesom alder og rust kan hindre vægtklodsernes frie bevægelighed eller få dem til at sætte sig fast og dermed forårsage tændingsfejl som dem du beskriver.

mvh peter klentz...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
    X