Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Speedometer hus, chrom.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Speedometer hus, chrom.

Har lige haft mit speedometer hus til kermo chrom i Stenlille sjælland. Top service, jeg havde poleret alt det sorte maling af. Da han så det sagde han "det er alu det kan jeg ikke", men en magnet viste bare at det var jern.

Det fik et par timer i baljen. Nu ligner det noget der er løgn. Der var zink eller nikkel i, så det duer ikke sagde han. Det skal først forbi et kobberbad (læses urentabelt).

Jeg opgav, da han også sagde at overfladen ikke var optimal, der er småskrammer, det bliver aldrig pænt (han har lidt ret).

Er der nogen der kender til om det er ens for XS med sort maling og XS special som har chrom hus som std, vis jeg skulle rende ind i et der er chromet i forvejen, som måske skulle trænge til et nyt besøg i baljen.

MVH

Jeg ved det ikke, men tror de er lavet af samme slags "blik".
    Jeg tror også det koster det samme om det er forkromet i forvejen eller ej - det skal jo slibes af inden der kan komme ny krom på.
    Dog er det meget normalt at det skal have kobber inden det får nikkel og krom.
    Venligst
    Johnny Nielsen

Kommentar

chrom

Jeg fik mine chromet sammen med baglygteholderen for den formastelige sum af 500 kr.
      Resultatet er bare i top, det eneste jeg havde gjort var at syre malingen af.
      Jeg har set på e-bay er der jævnligt nogle der er chromet til en fornuftig pris.
      VH Ulrik

Kommentar

Ja de kan gå der sætvis for 5-10 euro. Det får man jo ikke meget chrom af. Kan forstå hvis der er små fejl skal alt chromen af, og det er næsten umuligt.

MVH

Kommentar

Nyt speedometerhus

Hej PeterR
          Jeg har et nyt speedometerhus til at ligge,- det har en mindre bule, men på den side der vender op mod styret, ligeud for, og lige ovenover der hvor du skruer kablet på. Der er ikke så meget at skrive om stand på chrom og hvordan den ser ud indvendig,- den er som sagt helt ny, så rust osv. er ikke eksisterende..
          Den kan du købe billigt hvis du er interesseret..

Mvh. Michael

Kommentar

Ok. Hva' kostrnd' ?.

Kommentar

Krom

PeterR skrev:
              Kan forstå hvis der er små fejl skal alt chromen af, og det er næsten umuligt.
              Det er ikke noget du selv skal begynde at slibe af. Overlad afkromning og polering til forkromningsanstalten. Enhver ordentlig forkromningsanstalt fjerner selv rester af gammelt krom, inden de reforkromer. Jeg mener det er noget de gør med elektrolyse. Det gør den slags jo.

Peter...
              'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ok, gider jeg nu heller ikke, kan ikke komme ind i krogene, der er jo masser af sådanne huse til salg på eks. ebay.

MVH

Kommentar

Working...
                X