Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Overvintre....

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Overvintre....

Hvad gør i andre derude når i stiller vidunderet ind for vinteren? Der er selvfølgelig nogle der splitter alt af og gør den klar til næste år, men ellers....

Jeg regner med at jævnligt lige tage hende ud og starte motoren, så den ikke helt ruster fast!

Oversprøjter den med WD40, fylder lidt motorolie i cylinderne og sparker et par gange.
    Dækker den over med en kæmpe dug, som tager dug (dansk er en svær en).

Kysser den godnat, og så går den i dyb søvn.

MVH
    Last edited by PeterR; 01-10-2007, 21:03.

Kommentar

Fyføj

Nej, du må ikke starte den en gang imellem, det giver bare kondensvand i cylindrene, og det kan tære! Skal det være fint, så tørn den et par gange i vinterens løb med kickstarteren, så der kommer oliefilm overalt indeni. Skift olie og vask den ren inden du stiller den væk,så holder de blanke dele bedre. Evt stænk den med lidt olie eller wd 40 ( der består af 95 % petroleum men til en noget højere literpris...)Til foråret vasker du bare udvendig olie eller wd40 af med lidt petroleum i vaskevandet. Og husk at tanken skal være fuld, det forhindrer rust!

Nold

Kommentar

stiller ind for vinter????

Hej MrXS,

Oprindeligt indsendt af mrxs Se indlæg
        Hvad gør i andre derude når i stiller vidunderet ind for vinteren?
        jeg stiller den sku ikke ind for vinteren.
        Den bliver kørt hele året, det holder vidunderet udmærket til.
        Den får en (meget) kærlig hånd og bliver pudset en ekstra omgang, men kørt bliver den i alt slags vejr.
        Fordelen ved dette er, at man bliver rigtig sej!
        Nej nej, jeg har min XSer som nr. to bil, så den kører hele sommeren og vinteren helt udmærket, helt uden bivirkning.

Hilsen
        Jappl (Jan)
        ============================
        Loud pipes save lives!

============================

Kommentar

Kan du sagtens sige, du bor jo også "syd" på.
          Os nordboer har jo meter høje driver.

Kommentar

Turistsæsonen

Ja sålænge det ikke er vådt kan man sagtens køre, så bliver men ikke så kold og skidtet sætter sig ikke så meget på cyklen. Da jeg købte min nuværende i 2002 kørte jeg hende hjem på egne hjul fra Ollerup til Shit Island. Det frøs 2 gr og et let snefald men da jeg ikke blev våd var det kun de sidste 30 km fra Køge og hjem der var slemme. Sådan klarer vi os her ovre østpå, det må være det Sibiriske ulveblod i vores årer øøhhh? Iøvrigt er min forsikring sådan indrettet at man for et par hundrere kr. ekstra kan købe sig til at køre hele året. da jeg regnede på prisen viste det sig at vintermånederne var lidt billigere end de andre måneder. Men der sker jo heller ingen ulykker om vinteren. Der er jo ikke nogen ude at køre....

Nold

Kommentar

Jeg hentede min maskine i Thisted sidst i oktober, det var < 5 grader den eftermiddag/aften/nat.

Kan huske midt i Jylland at jeg skulle tisse. Sådan en nedkøling har jeg ikke prøvet i mange år. Jeg havde ikke rigtig mc tøj, så det pev ind med kold luft.

Nå men den der tissetår var næsten umulig, kulden havde stort set fjernet hele tisseinstrumentet !!!

Kommentar

Overvintring

Der er også den mulighed at benytte Ringsted Motor's tilbud. Har selv haft stor glæde af det.

Kommentar

Working...
                X