Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

"Morfarskærm"

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • "Morfarskærm"

    Jeg har luret lidt på en Givi vindskærm (moderat model) til montering på den gamle Special, men er lidt i tvivl:har den nogen effekt? Har hørt lidt om, at sådan at sådan en fætter bare giver turbulens. Er der nogen derude i cyberspace der har nogen erfaring med "so ein ding"?
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

  • #2
    Udestue

    Hej Gert!

    Har selv syntes, at en morfarskærm var noget af den mest utjekkede tilbygning, man kunne hænge på en kværn. Med tiden er jeg dog ind i mellem begyndt at sætte pris på andet end det rent sportslige i tilværelsen (jfr. min personlige medlemsprofil). Og vil man fx. sidde i læ og nyde en go' 'gar og en mokka med en lille avec, mens man ligger og hygger sig i overhalingsbanen (læs: slæbesporet) på highway'en, så er der vist ingen vej uden om en 'udestue'. Al ting har dog sin pris, og i dette tilfælde hedder den vindstøj. Der er selvfølgelig også vindstøj omkring hjælmen når du kører naked, men skærmen giver en anderledes støj, alt efter størrelse og facon (og ens følsomme hørelse eller mangel på samme).
    Den er i øvrigt forholdsvis nem at tage af og på alt efter vejrlig og årstid, men der er vist ingen vej uden om at prøve det selv. Enten overskrider det ens irritationstærskel, eller også virker det stærkt vanedannende.

    Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

    'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

    Kommentar


    • #3
      Udestue

      Ja, se; det var jo nok det svar jeg frygtede. Jeg giver min bankmand en halv nelson og ryster nogle kontanter ud af ham. Kan det ikke give til en udestue, må jeg jo nøjes med en overdækket terrasse.
      Aerodynamikken på sådan en sag, med monteret kåbe,må jo efterhånden også være som at kaste en mursten med den brede side først. Ak og ve: skal jeg så aldrig mere opleve den, på en gang, berusende og dog RYSTENDE oplevelse, at se speedometeret passere 140 km/t?
      Gert.
      Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
      nogen skal jo gøre det....

      Kommentar


      • #4
        Det er nu ikke min erfaring, at det går ud over aerodynamikken, snarere tværtom. Du kan selvfølgelig ikke tage en flyver, men sammenlignet med almindelig siddende opret, så er det vist ikke værre end et gennemsnitligt uformeligt morfarlegeme.

        Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

        'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

        Kommentar


        • #5
          morfar

          Uformligt morfarlegeme? Jeg håber da ikke, det er mig du mener?
          Efter min egen vurdering, er jeg da stadig 25 år, vejer 70 kg og har alt mit hår!
          Spejlet siger noget andet, men spejle er nu også stærkt overvurderede, eller hur?
          Gert.
          Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
          nogen skal jo gøre det....

          Kommentar


          • #6
            Airborne

            Der var en der spurgte, hvad en flyver var. Så hermed et selvforklarende billede. Det må vist være fra mine yngre dage, at dømme efter badebuksemoden
            Tilføjede filer
            'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

            'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

            Kommentar


            • #7
              mel: i en seng på hospitalet...

              Klentz, hvorfor har du klippet taleboblen væk fra flyverbilledet? Der stod: Nu skal i bare se hvad far her kan i badetøfler!
              Er det ikke en Vincent HRD black Lightning han kører på?
              med eller uden vindskærm. Bortset fra det: Gert kan du ikke låne en udestue af nogenlunde samme størrelse som den du overvejer en formiddags tid og prøvekøre, så kan du jo se om det er noget for dig.

              Nold
              Last edited by Nold; 07-07-2007, 23:47.

              Kommentar


              • #8
                Flyv fugl flyv....

                Jo, det er. Det vidste jeg jo godt da jeg så billedet. Det forestiller Rollie Free (jo det hed han!!) på Bonneville saltsøen, der sætter hastighedsrekord i 1948 på 252 kmt! Der er så heller ikke så meget tøj at gøre rent hvis han mister kontrollen over bundventilen...

                Nold

                Kommentar


                • #9
                  Vincent HRD Black Lightning 'Bathing Suit Bike'

                  Hej Nold!
                  Ja, det er selvfølgelig helt korrekt.
                  Den med taleboblen og pistøflerne er da helt nærliggende . Man skal godt nok ikke losse til en der allerede ligger ned, slet ikke hvis det er i en hospitalsseng, han ligger. Men nu har han jo raskmeldt sig, og er tilbage på banen, så må vi hellere skynde os at lægge de fine fornemmelser og pli'en væk igen .

                  Mvh Peter...

                  http://www.myvincent.co.uk/rfree.php
                  http://www.motorcyclemuseum.org/hall...age.asp?id=178
                  'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

                  'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

                  Kommentar


                  • #10
                    Morfarskærm

                    Jaja så kom vi da så langt: en moderat vindskærm er indkøbt og monteret og en foreløbig konklusion er at sådan en fætter giver en anden vindstøj og en anden rusken i hjelmen end når man kører "naked".Det er dog til at leve med, for det var rart at slippe af med det vindpres der altid vil være til stede, selv med de moderate hastigheder jeg skyder på den gamle special ll.

                    Klentz; som du skrev: aerodynamikken er ikke blevet ringere af at få sådan en fætter monteret. Den trækker helt ud til rødt felt(med siddende fører) SÅDAN!
                    Gert.
                    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
                    nogen skal jo gøre det....

                    Kommentar

                    Working...
                    X