Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

fjerelse af lak på alu??

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• fjerelse af lak på alu??

Hej er der ikke nigen der kan fortælle mig hvordan jeg slipper af med lakken på ankerpladen?

Mvh Frank

Hvad med bums. Hvad er ankerpladen lavet af ?.

MVH

Kommentar

Ankerpladen er lavet af alu, som er lakeret. denne lak ville jeg gerne fjerne så jeg kunne få den poleret op. jeg har set flere maskiner hvor det er gjort, samt forgaffelben hvor lak og maling er fjernet og de er poleret op. håber at der er nogen der vil dele hemmeligheden med mig.

Frank T

Kommentar

Så siger jeg stadig bums, (det er produktet der hedder sådan. Noget pasta man smører på så bobler lak og maling af. Jeg så ikke lige dit subj. mht alu.

Prøv det, købes i malerforretninger.

MVH

Kommentar

Hej peter, Bums, det er det stads man bruger til træmøbler, hvorman ønsker at fjerne malingen? sådan noget har jeg men det er jo noget syrestads, så det ville jeg jeg have bekræftet inden jeg smurte det på, men jeg prøver. tak for hjælpen.

FrankT

Kommentar

Jo det er.

Syre eller base, prøv lige på et "beskyttet" område først.

Der må være noget underside.

MVH

Kommentar

Lakfjerner på alu

Hej Frank!

Jeg har selv, med held, benyttet 'BUMS' lakfjerner på min motor. Det reagerer ikke med alu (eller andre metaller), så jeg tror ikke at det er en syre. Du kan i hvert fald roligt anvende det.

Mvh Peter...
              'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jeg tror ikke man kan få "Bums" mere, men til erstatning kan købes noget der "Nitromors" som har samme egenskaber.
                Købes hos farvehandleren.
                mvh kassereren

Kommentar

Prøv evt. bremsevæske

Hej der

Jeg har selv engang forsøgt mig lidt med noget lakfjerner, men deet var på karosseriplade ( bilplade ) Jeg havde en god sjat bremsevæske tilbage, men som nok havde stået for længe, så det havde optaget fugt fra luften. Men jeg prøvede at smøre skidtet på og det fik da lakken til at boble op, så den kunne nulres af.

Ellers har jeg prøvet myresyre - det er noget der sparker røv. Det var også på karosseriplade, og den blev sådan en underlig gråsort farve bagefter. Det kan vel også prøves forsigtigt på alu tænker jeg.
                  Vh Ken Kristensen -

Kommentar

ellers er der jo altid smergellærred i de fine kornstørrelser. Især på gaffelbenene er det jo nemt at lægge ½ m rundt om og så trække frem og tilbage til lakken er slebet af. Derpå fineste kornstr. og polérvoks til sidst. husk solbrillerne så du ikke bliver blændet!!!!
                    Good Luck!

Kommentar

Stop nu!!
                      Bums kan købes stadigvæk,
                      det virker,
                      er risikofrit for alu.
                      er billigt
                      men pas på øjnene.
                      God fornøjelse
                      Ulrik

Kommentar

Bioøkologisk graffittifjerner

Der findes et utal af mere eller mindre giftige lak- og malingsfjernere (strippere, removere og hvilke navne de nu ellers markedsføres under), men man kan jo også gå mere klidmosteragtigt til værks og forsøge sig med det gamle (og billige) husråd:
                        Smør et godt lag brun sæbe på den lakerede overflade,
                        dæk til med husholdningsfilm,
                        lad sidde og virke mindst et døgns tid,
                        skyl af med vand og skuresvamp - og voila!
                        Obs: Virker dog ikke på 2-komponent maling/lak.

Mvh Peter...

P.S.: Den med myresyre, eller andre syrer for den sags skyld, vil jeg nok ikke anbefale.
                        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Working...
                        X