Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Rense karburator

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Rense karburator

Jeg skal have mine karburator renset (indvendig og alle dyser) - skulle der i dette forum være en der har gode tips og midler til et perfekt job. []
    bedste XS 650 hilsen
    Kenneth [8][]

quote:
    Originally posted by Brownie

Jeg skal have mine karburator renset (indvendig og alle dyser) - skulle der i dette forum være en der har gode tips og midler til et perfekt job. []
    bedste XS 650 hilsen
    Kenneth [8][]

Hej Kenneth angående rensning af karburator. Jeg har selv haft et lignende problem. Jeg
    ringede til BELL ADD Danmark Finsensvej 6 E 2000 Frb. Tlf 70207769.

De sagde følgende, problemet er, at der kommer aflejringer på dysser og spjæld i karburatoren, og koksbelægninger ophobes på ventiler og stempler. Derved får man dårligere kompression og ydeevne i motoren. Dette gælder for både for biler og motorcykler. Tilsæt 50 ml. til en tankfuld benzin på ca 15 l. så forsvinder alle problemerne med skidt på dyserne og koks på ventiler og stemplerne. Produkter heder BELL ADD Service Rens 1, specialrense til benzinsystemer og motor.
    Ps. Jeg er blevet anbefalet dette produkt af en god ven hos Toyota. De bruger dette produkt til alle deres biler.Pris ca 100 kr 100 ml.
    Hilsen Larsson.

Kommentar

Hej Larsson
      Du er blevet det anbefalet [8D] - men har du prøvet det - og skulle du så justere bagefter ????? - jeg tænker skulle indstille luftskruer eller andet ???

bedste XS 650 hilsen

Brownie [8][]

Kommentar

quote:

Hej Larsson
        Du er blevet det anbefalet [8D] - men har du prøvet det - og skulle du så justere bagefter ????? - jeg tænker skulle indstille luftskruer eller andet ???

bedste XS 650 hilsen

Brownie [8][]

Kommentar

quote:

Hej Larsson

bedste XS 650 hilsen

Brownie [8][]

Hej Kenneth har afprøvet det på 2 biler, de gik meget ujævnt i motorgangen, det hjalp helt fantastisk det er et ½ år siden, og de køre godt uden efterjusterting. Jeg synes du skal komme skidtet på tanken og se hvad der sker uden at justere på noget.
          Ps. Vil meget gerne høre fra dig når du har afprøvet det. Hilsen Larsson

Kommentar

Hej Kenneth
            Du har jo allerede fået svar på den indvendige rensning af karburatorerne, så jeg vil koncentrere mit svar til den udvendige side af sagen.....ældre karburatorer kan se ganske spændende ud, med ir og meget mørke "pletter", har selv stået med et sæt her for nyligt.
            Jeg eksperimenterede lidt, og fandt en rigtig effektiv og forholdsvis nem måde...Flydende skurepulver og en gammel tandbørste, så får du karburatorer som ligner nye igen, det ridser ikke og de får et meget ensartet udseende. Helt som nye igen...

Sorry jeg ikke bruger smileys..men det er ikke lige min smag.

Venlig hilsen

Jan Ahm Heiss

quote:

bedste XS 650 hilsen
            Kenneth [8][]

Kommentar

Working...
            X