Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

mager bensinblanding

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• mager bensinblanding

Jeg har overhalet min xs komplet,og efter en prøvetur(mange ture)kan jeg stadig ikke få den til at gå rigtigt.Den skyder i den venstre cylinder(lydpotte),når man slipper gashåndtaget,også når den går i tomgang.Den har svært ved at gå ned i omdr.når man slipper gashåndtaget,skal hjælpes med lidt mellemgas,det venstre tændrør har den forkerte farve(tyder helt klart på for mager bensinblanding),det højre ser ok ud.Jeg har overhalet begge karburatorer med nye dyser,nåle,nåleventiler m.m og begge svømmere ser ud til at have samme højde når de ligger på hovedet,ca.25mm.Når den kører i tomgang og den skyder,kan jeg få den til at lade være,hvis jeg giver den lidt choker,det tyder også på at den måske får for lidt bensin.Er de meget følsomme hvad svømmer højde angår???Mine grå hår er snart meget grå,mvh.sandberg

Bare et skud fra hoften

Da jeg renoverede min opdagede jeg tilfældigt at en af nålene (en af de små skruer til at justere blandingen med) var knækket og spidsen stadig sad i kaburatoren. Det var noget som let kunne overses da det kun var den yderste tynde 0.5 - 1 mm af spidsen og det var kun fordi jeg havde købt nye jeg opdagede forskellen. Maskinen havde tilsyneladende kørt sådan længe. Jeg er dog ikke klar over hvad symptomerne har været. Kontroler evt at du ikke har samme problem.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

jeg har undersøgt karburatorerne med en lup,der er ikke noget der er knækket,jeg tror også det kan skyldes at den suger falsk luft,men hvor???? kan ikke se nogen defekter,desuden er alle pakninger nye og der er brugt flydende pakning!!!hmn.sandberg

Kommentar

Du skriver at venstre tændrør har forkert farve, kan du skrive lidt nærmere omkring farven, eller evt. vedhæfte et billede.

Mvh. Preben

Kommentar

Det højre ser fint brunt ud,altså porcelænet,medens det venstre er hvid på porcelænet,og det er det venstre der prutter(de er begge nye,har også haft et andet i,men det hjalp ikke)mvh.sandberg

Kommentar

Det ser ud til at venstre cylinder åbenbart skal volde problemer, jeg har det modsatte problem af dit, tændrøret på venstre cylinder soder til med tændingsfejl til følge.

Mvh. Preben

Kommentar

Det havde været nemmere med en cylinder at holde styr på tror jeg.sandberg

Kommentar

og nu medens vi er ved det så sidder clipsene i samme hak(midterste) på begge nåleventiler,sandberg

Kommentar

Har du styr på om alle dyser og nåle osv. er af samme størrelse.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

De er ens i begge karb.sandberg

Kommentar

Jeg lavede nye aksler til mine svømmere den ene blev en anelse for lang hvilket resulterede i at svømmeren ikke bevægede sig helt frit, der skulle ikke meget til. Har du kontrolleret at de går let og ubesværet og er justeret ifølge foreskrifterne.

Har du justeret begge kaburatorer uafhængigt af hinanden mht til blanding, jeg har selv justeret mine med Colortune, en slags tændrør som tillader at man kan se farven på forbrændingen og på den måde justere blandingen.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Efter meget hovedgrublerri! pillede jeg de to blikflanger der omkranser de to stk.indsugningsgumi hvor karburatorerne er monteret på,og monterede et par spændebånd direkte på indsugnings gummiflangerne,og spændte godt.Ikke mere mager blanding,ikke noget skyderi i venstre lydpotte når gassen slippes,og fin tomgang når gassen slippes.I det hele taget en motorcykel,der bare kører sk... godt.godnat,sandberg.

Kommentar

Working...
                        X