Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hverdagsmaskine

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Hverdagsmaskine

Ja ja.... jeg ved godt det er åndsvagt, men jeg nænner sgu ikke at køre på min XS når vejret ikke er godt. Jeg overvejer derfor at købe en hverdagsmaskine til at køre på alle de dage hvor vejret ikke er perfekt. Det må gerne være en nyere moderne maskine som er sjov at køre på,gerne billig?, driftsikker og nem at vedligeholde. Har I nogle gode forslag til en god arbejdshest ??

Mvh Michael

Michael

Hej Michael

Det problem er da nemt at løse.....

Gør som jeg.

Jeg har lige anskaffet mig denne her:

http://www.yamahaxs650.dk/vfr/1.jpg

Hilsen

Leif
    Webmaster

Kommentar

[]Man blev ikke lige klar over om den go´e admin[^] har anskaffet sig et billede af noget Honda-vfr-værk eller en "rigtig" med dertil hørende ublu forsikringspris...[}], men hvis man er i den boldgade er cb-et-eller-andet-honda, f.eks. 500-750 vel MC´s svar på Massey Fregusson 35[], altså en noget stabil traktor[^]
      Bare sådan ved siden af vores allesammens XS...[][][]
      [8)]Anders, Frederikssund

Kommentar

Hej Michael!

Hva' med slet og ret at anskaffe dig en 'hverdags'-XS'er (rock solid!)? De er efter sigende ikke til at slide op (bulletproof!). Den er da både sjov og billig at køre på (they don't make 'em like this anymore), og så er den driftsikker (it's a better machine!) og tillige nem at vedligeholde (roadside fixable). Og med to af slagsen, så ved du da hvad du får. Og den er fra den gang, hvor motorcyler blev lavet af rigtige materialer - metal - og ikke af plastic (looks good! Sounds good!). Hvad mere kan du ønske dig? Du skal så bare lade være med at lave den helt så fin som søndagsmaskinen, så du ikke nænner at bruge den.

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Kære Klentz: Jeg kunne ikke have sagt det smukkere selv!

Nold

Kommentar

Hej!
            Jeg kan ikke lade være med at komme med en kommentar til indlægget her. Hvis du skal have anden (ekstra) cykel så undgå enhver som har bogstavet "R" med efter navnet. Så får du som Anders ganske rigtigt siger lov til at betale forsikring. Det er lige så muldvarpen i baglommen får åndenød. Hvis det skal være en anden end XS'ern så er en Honda cb 500 (touring udgave) et udemærket bud. Den er til at betale også forsikring (sådan en fætter suser min kone rundt på). Den er rap og har gode køre egenskaber men er fuldstændig uden den sjæl og charme som ældre cykler har.
            Så jeg vil give Peter ret: En XS'er nummer to går du ikke fejl af, og du ved hvad du har med at gøre på alle tænkelige måder. Både hvad køreegenskaber, pris og reparation angår.

Good luck. Kenneth

Kommentar

quote:
              Originally posted by Anders

[]Man blev ikke lige klar over om den go´e admin[^] har anskaffet sig et billede af noget Honda-vfr-værk eller en "rigtig" med dertil hørende ublu forsikringspris...[}], men hvis man er i den boldgade er cb-et-eller-andet-honda, f.eks. 500-750 vel MC´s svar på Massey Fregusson 35[], altså en noget stabil traktor[^]
              Bare sådan ved siden af vores allesammens XS...[][][]
              [8)]Anders, Frederikssund

Hej Anders

Jow jow.... Den er god nok. Det er ikke et billede jeg har anskaffet mig. Jeg har "Det røde lyn" stående herude i garagen, klar til at fyret af her om et par måneder.

Det er i øvrigt en Honda VFR 800 []

Jeg er helt uenig i det med forsikringen. Jeg syntes at forsikringsselskaber generelt er meget billige, rimelige og er nemme at have med at gøre [^]

Tit og ofte oplever man også at forsikringsfolk er RIGTIG rare mennesker [:I]

Hilsen

Leif
              Webmaster

Kommentar

Hej

Det er helt overvældende med alle de svar og så bare på en enkelt dag??

Jeg havde faktisk selv overvejet en hverdags XS. Som I selv siger har den sjæl, krop og er til at rode med selv. Jeg er bare ikke sikker på at jeg ville kunne nænne ikke at sætte den i stand (måske skulle Klentz hellere have formuleret den sætning?!) Det jeg mener er at jeg nok ikke kunne lade være med at sætte den i stand, indrømmet !! ren nostalgi over for en god maskine som ikke produceres længere.

På den anden side, blev det en XS`er kunne jeg jo få brugt nogle af alle de dele jeg efterhånden har fået accumuleret []Måske er ideen ikke så tosset alligevel.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Ja jeg endte altså op med at købe en Kawasaki ER-6n, som var billig i anskaffelse, billig i forsikring, kører fantastisk og stort set ikke har en poleret eller forkromet del der skal pudses.

Var lige ude at køre en hyggetur på XSèn her til aften, selv om den ikke rigtigt kan sammenlignes med Kawasakien har den sgu en særlig charme og sjæl. Fornemmelsen af selv at have splittet det hele ad, samlet og justeret op igen, uden at skulle bruge dianosticerings computer og hvad som ellers kræves for at justere moderne maskiner, giver også en særlig glæde når man kører på den.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Working...
                  X