Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ustabilt hastighedsvisning

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ustabilt hastighedsvisning

Hej

Når jeg kører svinger nålen temmelig meget på meteret. Kablet er nyt og selve gearet i navet er fint nok skulle jeg mene. Jeg tror problemet ligger i selve meteret, har nogen oplevet noget tilsvarende og ved hvordan det laves?

Jeg har også hørt om en i jylland der renovere den slags kender nogen hvem det er eller et telefonnummer ?

Mvh

Michael

Nu har jeg været det hele igennem og endte med at tage gearet til speedometret ud (det i navet)Det sidste jeg prøvede inden jeg havde skilt speedometret ad var selvfølgelig at sætte en boremaskine til kablet, hvor det viste sig at det virkede perfekt op til 140km/h, min boremaskine kunne ikke køre hurtigere !!

Nå men det eneste jeg kunne se var at skiven med de opbukkede vinger som går i indgreb med gearet og driver dette rundt, var så slidte at de kun var halvt så bredde som den udfræsning de går i indgreb i.Ved nogen af jer om dette kan være årsagen til mit ustabile speedometer, skal vingerne passe bedre i udfræsningen, end halv bredde ??

Mvh

Michael

Kommentar

Skiftede skiven med vingerne, det hjalp lidt, men kun lidt. Speedometret kører stadig fint på boremaskinen så problemet må ligge i speedogearet i navet eller der hvor kablet er koblet til, dit virker som om at ustabilliteten bliver værre og værre jo hurtigere jeg kører. Har nogen oplevet noget lignende, ?

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Hej Michael!

Generelt er de symptomer du beskriver med vibrerende og ustabil speedometernål tegn på at speedometerkablet er defekt eller trænger til smøring.

Du skriver ganske vist, at kablet er nyt. Men alligevel, har du prøvet at trække inderkablet ud, undersøge det og evt. rengøre det og så give det et tyndt lag fedt på hele længden (undtaget de øverste 15 cm)?

Hvis ikke - prøv det!

Mvh Peter...
        'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Ja det ser fint ud, det eneste jeg snart kan mistænke efter at have kigget på det en gang til er at enden af kablet måske ikke når helt langt nok ind i speedometret eller gearet. I morgen vil jeg se nærmere på det.

Mvh Michael

Michael

Kommentar

Working...
          X