Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Samling af motor

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Samling af motor

Motoren har været til glasblæsning, ny knastkæde + lejer, nyt startergear, pakninger osv. osv er købt. Snart (måske i weekenden) går jeg i gang med at samle motoren. (Den har været helt skilt ad) Hvis nogen har gode råd, fif, eller blot kommentarer hører jeg gerne om dem inden jeg starter.

Mvh

Michael Sønke

Hej Michael

Jeg har desværre ingen fif eller lignende.

Men jeg har en motor som trænger til en renovering....[]

Jeg har dog på nuværende tidspunkt ikke turdet kaste mig ud i en total adskillelse.

Men jeg er da meget interesseret i at høre om dine erfaringer.

Var det muligt at du kunne tage et par billeder under vejs i din samling af motoren ?

Hilsen

Leif [2630]
    Webmaster

Kommentar

Hej

Skal til en start nævne at jeg ikke har den store forstand på MC eller motorer generelt, men dog har lidt teknisk snilde (sådan bare til husbehov)
      Inden jeg gik i gang, var motoren det jeg var mest nervøs for at gå i gang med, men i løbet af processen har det ændret sig så det efterhånden er elsystemet jeg frygter.
      Mens jeg skilte motoren, prøvede jeg at være lidt systematisk og putte adskilte og sammenhørende dele i plastposer med sedler med div. kommentarer om samlingsrækkefølge, spisfindigheder osv. Yderligere tog jeg en del digi billeder hvor tingene var lagt op i den rækkefølge de var adskildt. I hele forløbet kontrollerede jeg med Haynes manualen at det jeg adskilte, rent faktisk bestod at de komponenter som oprindeligt var meningen (skiver, låseringe, rækkefølge osv.)

Det skal dog lige siges at jeg også har været lidt heldig i det alt har lade sig adskille uden de store problemer med knækkede bolte, ødelagte gevind osv.

Når jeg så igen går i gang med at samle motoren har jeg tænkt at dobbeltcheche samlingen med Hayenes manualen mere end en gang så jeg er sikker på ikke at lave nogen grundlæggende fejl. Motoren virker rent faktisk rimelig simpel at gå til, der hvor jeg nogen gange føler mig på lidt dybt vand er simple ting såsom hvilke bolte skal have låsevæske, skal pakninger smøres inden montering, gives der flydende pakning andre steder end motorblokken osv. osv.

Jeg har taget en del billeder, men de er lidt besværlige at lægge på forumet,nedenstående link har jeg haft en del glæde af i forløbet.

Sig til hvis du ikke får det til at virke eller vil se billeder af spicifikke ting så kan jeg lægge det på hvis jeg har det.

http://www.bikerworld.co.uk/tech/XS650engine/index.html

Mvh

Michael Sønke

Kommentar

Working...
      X