Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

sommer tur eller historien om en ufrivillig tur over alperne

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• sommer tur eller historien om en ufrivillig tur over alperne

Jeg havde i år besluttet at tage xsen med til Korsika, kone og barn tog flyveren.
    Havde bestilt tog fra Hildesheim i Tyskland til Alessandria i Italien, og tog glad afsted.
    Vel ankommet til stationen 400 km senere kunne jeg konstantere at 2 svejsninger i bagage bæreren var knækket og tasker samt bagage hang i baglygten der i øvrigt var knust.
    Efter 3 timers venten på stationen i 38 g varme, kom toget, klima anlægget var defekt, men til gendgæld var kiosken lukket, så vi havde en lang og tør tur.
    Får ved ankomst bundet bagage op og så afsted til færgen mod korsika.
    Færgen var ligeledes forsinket så jeg måtte sætte over bjergene i mørke for at nå camping pladsen og min kone. Baglygten var pakket ind i rød plastikpose jeg havde fundet, det fungerede fint.ankommer kl 3 om natten en kold øl og så i køjen.
    Vi brugte cyklen en del, det er en fantastisk oplevelse at kunne sætte i fri gear og så trille 18 km. med af et bjerg. Blev ved den lejlighed overhalet af en gal Franskmand på en racercykel i et hårnåle sving.
    Hjem ad kunne jeg køre med tog helt til Hamborg, men ak færgen var 5 timer forsinket så jeg missede toget med 32 min. Nedtur. Deutche Bahn var ekstrem hjælpsomme men kunne kun finde plads på et tog fra München 2 dage senere.
    Jeg brugte lige aftenen til at synke skuffelsen og beslutte at det skulle være en oplevelse i stedet for en røvtur.
    Tog tidligt afsted, alperne er et skræmmende syn på afstand, og flere pas havde været lukket dagen i forvejen pga. kæmpe hagl og meget dårligt vejr.
    Jeg kom over med alt mit tøj på kroppen og kun sommer hansker, men hvilket syn i bjergene.
    100 km fra München finder jeg et lille hotel og får lige ødelagt min GPS, husk rød til plus når man skal lade!!!!!
    Selv om jeg havde fået lavet en rute beskrivelse kørte jeg vild i München og efter 2 timer kogte både cykel og jeg.
    Fandt en taxa og han kørte for an i rasende tempo og jeg hang på. 20 euro var det det hele værd.
    Resten af turen forløb uden problemer, og ankommer 2 dage senere end beregnet.
    Havde en stor oplevelse selv om en del var ufivillig, kunne sagtens gøre det igen.
    Det er en god løsning med bil tog gennem Tyskland og Hamborg ligger mindre end 200 km fra grænsen.

Høje parader og lav profil Ulrik

"Det grinr vi sgu af om 20 år, du!"

...Som Timm og Gordon sagde i 90erne. Fedt at læse om og rart at opleve mennesker, der forstår at vende den slags til en oplevelse i stedet for at brokke!

God "sommer"

Nold

Kommentar

et par billeder

2 billeder fra de Korsikanske bjerge.
      Ser man efter kan man se den improviserede baglygte og bagagebæreren er støttet af et sammenrullet tæppe.

Ses derude ulrik
      Tilføjede filer

Kommentar

Working...
      X