Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Oldtimerløb i Gråsten

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Oldtimerløb i Gråsten

Den 30 maj 2009 kan jeg se, at der igen er træf/løb i Gråsten.

Skulle vejret vise sig fra sin pæne side ( eller bare tørvejr) kunne man jo godt liste en tur ned syd´å og se hvad det er for noget.

Er der nogen der har nogen erfaringer de vil dele?
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Har selv deltaget 3 gange. Det er alletiders oplevelse, især køreturen frem og tilbage imellem Gråsten og Flensborg.Her er der rigtig mange tilskuere langs med ruten. På selve ringridderpladsen er der også mange interessante køretøjer fra da far var dreng. Nu begynder også de japanske maskiner at deltage i et større antal, også XS'erne.
    Bols

Kommentar

Det lyder som en rigtig god ide og vejret ser ud til at holde. Vi kunne jo evt. mødes på Q8 tanken i Bramdrupdam (ved afkørsel 64, på E45) kl.?? og så følges der ned.
      Det ser ud til at der skal tjekkes ind inden kl.10.00, hvis man skal deltage i selve løbet og der er godt et par timers kørsel fra Kolding! Man kan selvfølgelig bare tage med på en kikker, hvad er stemningen?
      Mvh Sten

Kommentar

Oldtimerløb

Ja, så er indtrykkene fra årets Oldtimerløb ved at have sat sig.
        Kanon vejr og, for os to nybegyndere( Sten og mig selv, sagde hunden) at se, et rimeligt vellykket arrangement.
        Jeg må også sige at det var en fin tur fra Gråsten til Flensborg, selv om de forskellige køretøjer blev lukket ud lidt vel hurtigt efter hinanden.
        De brave mænd fra vores sikkert udmærkede færdsels politi, må iøvrigt have vendt det blinde øje til i dagens anledning: vel var hastigheden i kolonnen ikke så høj, meeen: det hører trods alt til sjældenhederne at vi en stor del af tiden af tiden havde følgenskab af adskillige andre Yamahaer. Disse var dog kun på 50 ccm, men i stand til at skyde en anseelig fart!
        Jeg sad faktisk selv og mindedes de gode gamle knallert dage...HMMMM.

Undervejs kunne man så også tydeligt se at kolonnekørsel, i zig zag formation, ikke havde været indøvet her: næsten alle mand på een lang række. Så fylder man godt op i landskabet!

Ved iøvrigt ikke om det var et udslag af den berømte/berygtede sønderjyske humor, at "stadionspeakeren" flere gange gjorde opmærksom på, at samaritterne gerne ville advare mod hedeslag, men det endte da altid med at det var bodernes udvalg af drikkevarer der blev lovprist og ikke kun postevand?
        Gert.
        Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
        nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Working...
        X