Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

1. maj udflugt

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• 1. maj udflugt

Hejsa,

hellere sent end aldrig!!!
    Den 1. maj mødes de tyske xs'ere hos Rainer, som mange sikkert kender fra treffet i Gråsten.
    Vi kører fra Eggebek til et lille privat motorcykelmuseum (triple & twins). Det tager ca. en time at køre fra Rainer derhen. Pause og så tilbage igen.

Jeg kører fra grænsen Kruså. Vis der er nogen som har lyst til at tage med, er i velkommen. Vi mødes kl. 10.30 ved parkeringspladsen ved Grænsen Kruså.

Rainer bor ca. 1/2 time fra grænsen!

Hilsen
    Jappl
    ============================
    Loud pipes save lives!

Same procedure as last year, Miss Sophie?

Same Procedure as every year James.

So if anybody is interested to come with us (a few german XSser), please contact me under xs650@gmx.net.
    Starting from my home is around 12 o'clock. Its 40km from my home to Stedesand near to Niebüll at the "Westcoast".
    Just to have an impression about a Steammotorbike:
    http://www.youtube.com/watch?v=0XxUxOqbqkM

This will start again.

Hilsen
    Rainer

Kommentar

Mens vi har dampen oppe

Oprindeligt indsendt af Jappl Se indlæg
      Jeg kører fra grænsen Kruså. Vis der er nogen som har lyst til at tage med, er i velkommen. Vi mødes kl. 10.30 ved parkeringspladsen ved Grænsen Kruså.
      Hej Jan
      Lyder som en udmærket måde at tilbringe arbejdernes internationale kampdag på (er 1. maj forresten en helligdag i Tyskland?).
      Jeg forsøger at finde den omtalte P-plads inden 10:30, så kig lige efter mig inden du kører sydover.

//Peter...
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

længden på en grænse

Grænsen er temmelig lang og der er mange p pladser så husk en fuld tank.
        Og næste år : invitation ud i bedre tid!!!
        MFG Ulli

Kommentar

Beretning fra en 1. maj udflugt

Mødte op ved grænsen i Kruså til tiden. Fandt ud af, at hele området var plastret til med P-pladser. Foretog en rundtur. Ingen XS'ere. Pladserede kværnen og mig selv strategisk, hvor terrænet kunne overvåges og ventede det akademiske kvarter. Ingen Jappl eller andre XSere i sigte (hvor *§#€ blev du af, Jan?).
          Nu begyndte det rigtigt utjekkede i situationen så småt at gå op selv for mig. Jeg havde ikke lige fået udvekslet mobilnumre med nogen af de involverede, havde ingen efternavne, ingen adresser, intet kort (ingen venner!). Kun mig selv og kværnen langt fra hjemmet. Men hva' fa'en - solen skinner og tanken er atter fuld, så krydser grænsen og kører sydover ad de små veje, og forsøger at finde ud af hvad tyskerne foretager sig sådan en første maj.
          De røde faner, politiske taler, protestsange og fadøl, som vi kender det fra fælleden og Krøyers Have (Svendborgs svar på Fælledparken, red.) er her skiftet ud med majstænger, kranse, sækkepibemusik - og fadøl.
          Af uransagelige veje bliver jeg nu på forunderlig vis ført til Eggebek (spørg mig ikke hvordan). Jamen det var jo her Rainer skulle bo, og hvor den fælles 1. maj udflugt skulle udgå fra. Ja, verden er lille (og heldet stort og følger tilsyneladende den tankeløse der opsøger det).
          Så er det jo ellers bare at cruise op og ned ad alle villavejene, indtil jeg finder spor af XSere. Og netop som tiden er ved at løbe ud og jeg så småt overvejer at opgi, finder jeg dem.
          Efter en lille fagsnak, kaffe og beundring af Rainers samling af XSere og Panthere fra 50'erne køres fællesturen über Stock und Steine. Vi var 9 cykler: 7 tyske XSere, undertegnede og en enkelt farisær. Uden at miste nogen undervejs nåede vi frem til det lille private museum 'Twins & Triples', der rummer en fin samling af klassiske englændere og italienere, hovedsageligt fra 60'erne og 70'erne. Alle maskiner er fint istandsat og trods det at de angiveligt bliver brugt regelmæssigt til løb og andre arrangementer, er der ikke så meget som en eneste dråbe olie under dem. Dagens kuriøse indslag er en demonstration af 'dampraketten' i kapløb med en anden af samlingens klenodier. Den dampdrevne er en raritet, og formentlig den eneste mc af sin slags. Ejeren af samlingen, Ottmar, er en flink og hyggelig fætter, så hvis man er interesseret i de gode klassiske årgange, kan det lille arbejdende museum i Stedesand absolut anbefales. Ellers var der linet op til Curry-Wurst mit Pommes und Fassbier - og sækkepibemusik. Og her er det så, at jeg beslutter at vende næsen hjemover igen.
          Alt i alt en ganske gemytlig fredag på trods af (eller måske netop på grund af) den lidt utjekkede start på turen. - Og så slap jeg for at gå i haven.

//Peter...
          Tilføjede filer

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Også lige et par billeder fra 'Twins & Triples'
            Tilføjede filer

Kommentar

Hvor blev jeg af???

Hej Peter,

jeg er ked af, at du stod og ventede på mig, men min besked er fra sidste år, 30. April 2008!!! og jeg havde ikke tænkt mig at vente helt helt år!

Jeg ville ellers gerne have været med, men svinet er ikke klar endnu og for det andet købte vi en ny hest, som skulle hentes den dag!

Måske ses vi jo en anden dag,

Hilsen
              Jan
              Loud pipes save lives!

Kommentar

Jeg sagde jo at det var utjekket

Alt forladt. Havde jeg vidst alt det inden, var jeg jo bare aldrig kommet afsted. Nogen gange skal man bare gøre det uden at tænke så meget. Du gik glip af en god tur. Ja, selvfølgelig ses vi. Se nu bare at få svinet gjort klar. Med generatorrotor og det hele.

//Peter...
                Last edited by klentz; 02-05-2009, 22:12.

Kommentar

Working...
                X