Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hvornår rullede de sidste XS'ere egentlig af båndet hos YAMAHA

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Hvornår rullede de sidste XS'ere egentlig af båndet hos YAMAHA

    Her er en model 1986.....
    http://motor-brommer.marktplaats.nl/...e-bj-1986.html

    Jeg troede de blev lavet indtil 1983.

    Kan nogle bekræfte.

    Jeg skal bruge oplysningen til profil siden.

    MVH

  • #2
    Gamle maskiner på nye papirer

    Hej Peter!

    Ja, du har for så vidt ret. Egentlig stoppede modeludviklingen i 1981. Men blev så forlænget lidt med 'Heritage Special', der som de sidste krampetrækninger blev solgt på det amerikanske marked i 1982 og 1983.
    Et restparti af fabriksnye maskiner blev dog ved at dukke op hos forhandlerne, i hvert fald til 1986. Men der var altså tale om en model 1981, selv om den først blev leveret fra lageret nogle år senere.

    Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

    'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

    Kommentar


    • #3
      Ok, hvad syntes du, skal folk kunne angive der maskine er en model 1986 eller hvordan, det er vel egentlig bare første indregistering der er tale om, det har jo intet med årgang at gøre ?.

      MVH

      Kommentar


      • #4
        Man er født på sin fødselsdag

        Og selvom det er længe siden, bliver man jo ikke yngre af at have været gemt af vejen fra starten...så hvis det iøvrigt er interessant at kende året, kan det anbefales at kigge på "modellisten" andetsteds på hjemmesiden og sammenholde den med din kæres stelnummer. Er du til de trakiske detaljer omkring originale farvekoder, leveringslande og alverdens tekniske detaljer, kan www.xs650.de/modelldb varmt anbefales. Min model 1981 (tidlig nr. i rækken) er førstegangsreg. 1983 og er produceret i perioden august 1981 til juli 1982, så der er noget om snakken...
        Så man er vel født på sin fødselsdag

        Kommentar


        • #5
          "For hu'un er så u'ung, og så yndig ser hun ud....."

          Jeg er enig i at det med årgangsbetegnelserne, skal man nok tage med et gran salt for visse modeller allerede fra 1978 og frem.

          På nogle markeder bliver den samme model tilsyneladende solgt flere år i træk, og de ofte mikroskopiske forskelle på årgangene hidrører mestendels fra hvilket marked modellen oprindelig blev leveret til.

          Så på de seneste modeller giver stelnummeret altså tit mere mening end en evt. årgangsbetegnelse i registreringsattesten.

          Jeg tror bl.a. forvirringen skyldes, at Yamaha i flere omgange forsøger at udfase modellen til fordel for en af deres andre modeller. Men da gode gamle XS650 stadig efterspørges og sælger som varmt brød med smør, og det ikke er så let at flytte markedsandelen over på en anden model, så tager vi den lige en omgang til... Og nogle af disse ekstranumre kan være lidt vanskelige præcist at årgangsbestemme ud fra en registreringsattest så mange år efter, men stelnummeret kan hun jo ikke så godt løbe fra.

          Peter...
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

          'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

          Kommentar

          Working...
          X