Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Medlemmers emailadresse på siden

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Medlemmers emailadresse på siden

Hej

Det her er en alletiders hjemmeside, og det er bare herligt at man kan få hjælp fra ligestillede XS650'er.[]

Jeg er bare ked af en ting, og det er at medlemmernes e-mail adresser offentliggøres på siden med et såkaldt direkte link (Mailto:.[!]

Med min viden om IT sikkerhed, og her tænker jeg på spam, er dette ekstremt uheldigt, da adresserne ligger til direkte aflæsning af spammernes automatiske scanninger efter gyldige email-adresser (Såkaldt Email harvesting).
    Dette betyder i praksis, at der konstant scannes hjemmesider efter denne mailto: kommando, og når denne findes på en hjemmeside, ja så plukkes den blot og lægges i spammernes adresse-kartotek. Dette foregår i enormt omfang og der er ikke meget at gøre ved det. Kun ved ikke at offentliggøre ens adresse er man nogenlunde i sikkerhed.

Derfor har jeg foreslået vores webmaster at fjerne den såkaldte mailto: kommando, og blot skrive adressen med tekst. Herved kan scannerne ikke finde adresserne.

Hvad er din holdning til at din e-mail adresse er sat til offentlig skue og dermed er blevet udstillet for spammere[?]

Med venlig hilsen
    Erik Olsen, nr. 89

Hej Erik!
    Helt enig, jeg deler fuldt ud dine betænkeligheder. Jeg vil endda gå så vidt som til at mene, at medlemmernes private e-mail adresser ikke bør stilles offentlig til skue, men kun bør være tilgængelige for andre medlemmer.
    Mvh Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Erik og Peter

Der arbejdes på sagen med at lave det som en side hvortil der kræves pasord.

Jeg har lige prøvet at lægge dem ind under den private del af forum, hvortil det kræves at man er logget på med pasord og som kun medlemmer har adgang til.

Kan det bruges indtil der findes en anden løsning ??

Så lukker jeg bare den almindelige medlemsside !

Hvad mener resten af medlemmerne ??

Hilsen

Leif
      Webmaster

Kommentar

Hej Leif.

En side i det lukket område kan godt bruges. Der er spammerne lukket ude fra, så det er ok med mig.

Hilsen
        Erik

Kommentar

Så er der lavet lidt om IGEN..... []

Kommentarer ??

Vh
          Webmaster

Kommentar

Paranoidt Pis

Kommentar

quote:
              Originally posted by Trucker

Paranoidt Pis

Hvor det dog skønt at man har siddet og brugt en del tid på at tilfredsstille medlemmernes ønsker og det eneste man får ud af det er ovenstående utroligt inspirerende kommentar [xx(]

Hilsen

Leif

Kommentar

Hej.
                Jeg er faktisk lidt enig med Trucker,,men vil dog ikke udtrykke mig så markant..[]
                Så vidt jeg husker,så hed det da en FRIVILLIG adresseliste,,så hvis nogen skulle være bange for spammail,,så kunne man jo have valgt ikke at stå på adresselisten.
                Forøvrigt har jeg ikke modtaget en eneste spammail i det år jeg har været på adresselisten.
                Jeg står også i tlf.bogen,,og kan findes via krak osv,,men jeg er da ikke blevet kimet ned af mærkelige mennesker ,,nogen gange må man tage chancer her i livet..[]
                Mvh. Michael.
                email-adres. jmbjtm@nielsen.tdcadsl.dk

Kommentar

Tak Leif for din indsats.
                  Det er en rigtig god løsning du her har strikket sammen.

Mht de øvriges kommentarer er der blot at sige, at de er heldige ikke at være blevet ramt af spam endnu. Og nu har du også beskyttet deres adresser, og det er de nok inderst inde glade for. Ihvertfald kan du med sindsro nu hævde, at hvis de en dag rammes af spam, og må opgive deres email-adresse og skifte til ny adresse (med al det bøvl det nu medfører), så er det ikke din hjemmeside der har givet spammerne adresserne.

Endnu en gang tak for indsatsen.

Erik Olsen

Kommentar

Jeg vil nøjes med en enkelt kommentar...........

Tak.... Erik

Jeg er glad for at der er forskellige opfattelser.

Jeg håber ikke at det der er lavet er for stor ulejlighed for dem der ikke mener at spam er et problem [}]

Leif
                    Webmaster

Kommentar

Sådan! Enkelt og perfekt.
                      Ros og tak til Webmaster.

Mvh Peter den Pis'Paranoide.
                      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Jeg kan kun støtte de nye tiltag der er blevet lavet på siden. Spam har for min side været et meget irriterende element.
                        Tiltaget med at man kan lægge billeder i "Forum" er et rigtig godt træk fra webmasters side []
                        Hilsen kassemesteren

Kommentar

Hvorfor opretter folk ikke bare to mailaddresser. 1 til "seriøst" brug og 1 til alt andet så kan man vælge hvem man giver hvilken addresse..

Mvh Michael

Michael Sønke

Kommentar

Hej Michael

Jeg bruger også systemet med en "seriøs" E-mail adresse som kun gives til dem jeg kender og så har jeg en "useriøs" E-mail adresse som bruges til alt muligt andet.

Problemet er, at jeg nu har opgivet at læse post der kommer til min "useriøse" adresse, idet den er propfuld af spam.

Derfor nytter det jo ikke at jeg skriver min "useriøse" adresse på medlemssiden, idet jeg jo så ikke læser de mails der evt. kommer fra andre medlemmer [8D]

Jeg vil gerne ha' at mine venner ( hvis jeg har nogen !) kan komme i kontakt med mig via den medlemsside der nu er pasordsbeskyttet.

Jeg må blankt erkende at jeg ikke kan se noget problem i at man skal indtaste et pasord for at komme ind og se andre medlemmer.

Hilsen

Leif
                            Webmaster

Kommentar

Min måde at udtrykke min opfattelse af det skete på, er fordi der synes jeg at det er der ideen befinder sig. Jeg var af den opfattelse at det var for at interesserede kunne komme i kontakt med de medlemmer, hvis mc'er, de fandt flotte og/eller spændende. Jeg må ha' taget fejl, jeg undskylder hermed min udtryksform.

[}]Truckeren[}]

Kommentar

Working...
                              X