Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Afgiften på en maskine.

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Afgiften på en maskine.

Kan nogen sige om de nye regler for indregistering af maskiner er en fordel for XS købere.

Det ser ud som om at :
    1) det er billigt hvis bare købsprisen er meget lav.
    2) Det er let at snyde.

Til gengæld er der fuldstændig lige meget om ens. XS'er er 8 år eller 80.

Hvem kan egentlig checke at det papir jeg har fået fra en eller anden tysker er originalt.

Lidt ala. sagen fra TV med Mercedes til 2.5 mill. der snydes ned til 1.5 mill. via Luxenburg.

Er det korrekt tolket.

MVH

Jamen, den skal jo stadig igennem det såkaldte toldsyn, hvor den værdifastsættes i forhold til den til enhver tid gældende markedspris. Din købspris er altså uinteressant for skat. Du skal altså bevidst fuske med ekstraudstyr, model og årgang, for at spare noget, men jeg tror nu ikke lige, at det har den store betydning, når vi taler XS650.

Reglerne for import står i øvrigt at læse her:
    http://www.skat.dk/display.aspx?oID=...1233&indhold=1

Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hvorfor søren har de så lagt en "beregner" til afgiften på deres hjemmeside. Det kan vel ikke lave så store udsving.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=63&vId=0

Eksempel, Intruder VS700 fra. eks. 1986 ryger typisk for 14000-15000 på qxl, det er jo med beregningen :

"Over 6 år: 105 pct. af 1.000-2.300 kr. og 180 pct. af resten." ikke specielt meget. For at få den på gaden.

Men du holder på at de altid skal se dyret. Så undrer det mig at der ligger disse beregninger.

MVH

Kommentar

Men du holder på at de altid skal se dyret. Så undrer det mig at der ligger disse beregninger.
        Nej, som det også fremgår af importreglerne (se under: Syn - besigtigelse af køretøjet), skal SKAT som hovedregel ikke se køretøjet.

Men vær i øvrigt opmærksom på, ikke at rode importreglerne for nye køretøjer sammen med reglerne for import af brugte køretøjer.

Peter...

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

told opg afgift

Jeg importerede fra Tyskland, betalte først en afgift på 8600. ( årg 76 )
          Jeg bad derefter om at få lov til at fremstille dyret for told og skat.
          Da starteren lå i en papkasse ved siden af og et par andre småting, blev den vurdet under middel og jeg fik 1800 kr retur.
          Det jeg har hørt er at det godt kan betale sig at bede om fremstilling. Jeg har aldrig hørt om at de har vurderet prisen opad.
          Er den i ekstraordinær god stand skal man nok lade være med at fremstille til vurdering.

Solen skinner og mine forrør ligger til omforkromning.

ses Ulrik

Kommentar

Hmm, er alle forchromerier lukket om vinteren...... Her på sjælland har de åbent året rundt

Sikke noget øv.

På et tidspunkt kunne man hive eksempler op på maskiner på told, den funktion har de detsværre fjernet.

2 x øv

Kommentar

Oprindeligt indsendt af PeterR Se indlæg
              Hmm, er alle forchromerier lukket om vinteren...... Her på sjælland har de åbent året rundt

Sikke noget øv.

På et tidspunkt kunne man hive eksempler op på maskiner på told, den funktion har de detsværre fjernet.

2 x øv
              Der er nogen der er lidt galt afmarcheret. Ved toldsyn fastsætter man ikke prisen på maskinen. Man berigtiger overfor Skat at maskinen og papirer stemmer overens. SÅ AFGØR DE OM DEN ER UNDER MIDDEL, MIDDEL ELLER OVER MIDDEL. Den vurdering bruger Skat så til at fastsætte prisen efter. Hvis den er under middel, fratrækkes 5%. Man kan stadig se på Skats hjemmeside, hvad diverse maskiner er endelig vurderet til.

Art Motorcykel
              Mærke YAMAHA
              Model 650CCM
              Typebetegnelse XS650SE
              Registreret 1. gang 31/12-1982
              Karosseri type / antal døre 0 døre
              Motor 2 Cylindre 653 cc 50 HK ventiler
              Gear / drivkraft / km 005 / B / 12000 KM
              Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
              køretøjets stand

--------------------------------------------------------------------------------

Endeligt vurderet pr 12/04-2006
              Afgiftspligtig værdi 8000
              Registreringsafgift 12256
              Handelspris inkl. afgift 20256

Dette er kopieret fra SkatŽs hjemmeside 13. april.

MANSGAARD

Kommentar

mansgaard, kan du ikke linke til det, jeg kan ikke finde det.

MVH

Kommentar

mansgaard, kan du ikke linke til det, jeg kan ikke finde det.

MVH
                  Du går ind på www.skat.dk og så følger du bare beskrivelsen, så går det hele af sig selv.

MANSGAARD

Kommentar

Vi har her at gøre med en af de mest rodede sider i DK.MANSGAARDKan du ikke venligst linke til siden med sti. Jeg kan ikke finde den s*tans underside.MVH

Kommentar

Vi har her at gøre med en af de mest rodede sider i DK.MANSGAARDKan du ikke venligst linke til siden med sti. Jeg kan ikke finde den s*tans underside.MVH
                      www.skat.dk - motor og nummerplader - registreringsafgift og værdiansættelse - beregn afgiften for den bruge bil - værdiansættelse, så er du fremme, her skal du blot vælge om det er bil eller motorcykel, fabrikat og cc. God fornøjelse.

MANSGAARD
                      Last edited by MANSGAARD; 14-04-2008, 22:08.

Kommentar

Er det denne her du mener?

http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gwe...194.UPBHVSTT.0

Der sker mystiske ting, når du prøver at linke til visse sider i SKAT. Det er åberbart ikke altid muligt. Som f.eks. denne:

http://modep.toldskat.dk/cgi-bin/gweb

Peter...
                        Last edited by klentz; 15-04-2008, 8:49.

Kommentar

Kan huske at jeg på et tidspunkt skulle se denne side, som iøvrigt ikke virker her. Der var en længere forklaring om at man ikke måtte blokere popup vinduer.

MVH

Kommentar

Working...
                          X