Nu ved jeg at jeg bliver upopulær ,det forstyrrer dog ikke min nattesøvn,men jeg mener sgu lige ud sagt at det er at tage pis på folk der går og overhaler/rep,gamle xs`,,,,at sælge en ny renoveret xs fra 77 til 23000 kr.Få da den pris noget højere op,eller er der noget i vejen med den??????Er der ikke noget der hedder stolthed/ mindstepris for sådan en prægtig maskine?????????????????????sandberg
Annoncering
Klap sammen
No announcement yet.
Salgspris xs`
Klap sammen
X
-
Tja, det kan man selvfølgelig godt føle. Men på den anden side hvis man nu vil sælge, enten det nu er fordi man ikke har mulighed for eller lyst til at køre på den, eller det blot er fordi at man nu er klar til at kaste sig over det næste projekt, så ser det altså ud til at være prisniveauet lige for tiden. Der er faktisk set en del pæne og rimeligt originale modeller i det omtalte prisleje her på det seneste. Det er vel til syvende og sidst bare et udtryk for tidens udbud og efterspørgsel.
Endelig så kan man jo som sælger og/eller renovator også anlægge den betragtning, at det da bare er glædeligt at se ens værk komme ud på landevejene og blive luftet og vist lidt frem , frem for blot at henslæbe en støvet eller formummet tilværelse i bunden af et skur, garage eller kælder. XS'ere er dog først og fremmest lavet til at blive kørt på, og ikke så meget som et investeringsobjekt.
Mvh Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
-
Jeg vil da godt indrømme at prisen er sat efter hvad de andre xs, der er til salg på diverse sider koster.
I øvrigt er prisen sat ud fra at jeg kan holde pengene hjemme, så hvorfor tjene på den hvis man kan glæde andre mennesker med en ellers fed kværn til rimelige penge. Jeg har opnået det jeg ville nemlig at få et papkasse projekt ud at køre som har været totalt adskilt. "På nær motoren"
Den er jo heller ikke 110 % orginal mangler baglygten og konsollet med omdrejningstæller og speedometer. Og som Peter skriver er det fordi at der er andre ting/personer der kræver min tid. Ellers tak for et fedt Forum, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at DEN der har noget imod prsien ville maile mig istedet for at sende sin utilfredshed ud over hele forum.
Mvh Nich [
]
Nich
Kommentar
-
Som et lille kuriosum kan man jo så drage den ubrugelige sammenligning, at nyprisen for en XS650'er på danske plader i 1977 var på 23.740 kr!
Det må jo siges at være en ret så begrænset afskrivning, set over en snart 30 årig periode.
[
]Peter...
'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.
Kommentar
-
En klog ven sagde engang til mig "Det at købe et gammelt hus er bare at skaffe sig ET STORT SORT HUL, hvor man bare putter alle sine penge ned i". Han havde ret den gang.
Det samme gælder vist "mainstream" biler og motorcykler.
Kors i røven hvor det koster tid og penge, sved og tårer. Men det er jo sjovt at lede after stumper, skrue og køre.
Jeg har nu i de sidste 2 år fulgt med i DBA.dk mht. priserne og udbuddet på XS'ere. Der har aldrig været så mange til salg som der er nu, og dem der er prissat højt har stået der over et år.
@Nicolas, jeg syntes da det er i orden at ytre sin irritation over priserne er som de er nu, æv for os der købte en bunke lort for 2 år siden. Du er ikke alene om dit prisleje.
Jeg tror detsværre mange har sat et lille V ind imellem XS og skiftet til XVS 650 - 1100.
Kommentar
-
Hej!
Jeg tror måske snarere på, at det relative høje prisleje vi var vidne til for et par år siden har fået mange hengemte og/eller opgivne projekter frem i lyset, og dermed ud på det åbne marked, igen. Ligeledes er det tydeligt, at importen også har været tiltagende. For hvem vil ikke gerne lave nogle nemme og hurtige penge ved at score 'kursgevinsten'. Men det resulterer jo samtidig i, at vi herhjemme tilsyneladende bare bliver flere og flere XS'ere på vejene (og i klubben), og det må vi jo så bare glæde os over.
Mvh Peter...'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.
Kommentar

Kommentar