Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

olietemteratur

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• olietemteratur

Har lige fået olietemperatur måler, men hvor ligger arbejdstemperaturen normalt?
    Hvonår bliver det kriminelt?
    Jeg er stadig ved at køre motoren til efter hovedrenovering så den får ikke tæsk endnu, efter et kvarters forsigtig kørsel viser temperaturen omkring 60 grader.
    Høje parader og lav profil
    Ulrik

Mere Klokværk

Hej Ulrik

men hvor ligger arbejdstemperaturen normalt?
    Hvonår bliver det kriminelt?
    Jamen det kommer jo helt an på, hvilken olie du kører på. Det kan du måske se i databladet, hvilken temperatur olien crakker ved.
    Nå, men helt lavpraktisk, så har de fleste XS'ere jo på et tidspunkt kørt i den varme del af United Bluff, og hvis de kan klare highwayen i Kalifonien på en højsommerdag, eller værre, bykørsel i Los Anderledes, så får du nok ingen problemer på den forblæste sønderjyske marsk, der jo er flak som en pandekage. Hvis du holder dig på den kolde side af 120 grader C, så er der i hvertfald ingen problemer, uanset olietype.

Lad dig nu ikke distrahere. Problemet med sådan en måler er jo, at man let kommer til at lave et problem ud af noget, der ikke var det før. Bare sørg for at der er olie nok på, og overlad så det med temperaturen til fartvinden (eller vestenvinden - hvad der nu er størst på de kanter).

//Peter...
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

geografi

Jeg går ud fra at det er 120g cenius Klenz taler om.
      Med hensyn til den synnejydske marsk!!
      den har jeg ikke fundet endnu.
      Derimod løbes der BJERGMARATON 1 gang årligt i Åbenrå (dog uden min deltagelse)
      At dette kan lade sig gøre skyldes den jydske højderyg
      God påske til alle
      Tilføjede filer

Kommentar

Working...
      X