![]() |
![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej med jer,
nu er jeg flyttet til den nordlige side af grænsen og vil jo gerne have svinet på danske plader... Er der en afjer, som har prøvet det tidligere og har nogle gode råd? Vil jo helst ike betale for meget Jeg har en '81 XS Hvad med ekstra udstyr? Alt er indregistreret i tyskland, kan jeg så beholde det her eller kan jeg risikere, at jeg f.eks. skal skifte mit styr ud, som er 100 cm bredt? Hilsen Jan
|
||||
|
||||
|
Hej Jan
Start på skats hjemmeside. MhS (motorhistorisk samråd) DVMC (dansk Veteran MC)eller DVK (Dansk Veteranbil Klub) har nok også noget, der kan bruges. Hvad du evt skal ændre på cyklen er svært at sige men mit indtryk generelt er at de danske myndigheder, synssteder osv ikke er helt så kritiske som de tyske. Hvis du kommer med en nypudset cykel, hvor bremser, stel, kronrørslejer osv er i orden, er de mere velvillige overfor detaljer, der måske ikke er helt efter bogen. Så vidt jeg kan se skal et styr bare være over 55cm bredt, sidde direkte på forgaflen (...?) og ikke lavere end sædets flade. Jo mere udstyr jo højere afgift så pil tasker, kåbe, quadrofonianlæg, køleskab og jacuzzi af først....nånej det er jo ikke en goldwing... velkommen på vores side af kridtstregen! Husk at tage penge med hjemmefra! her er dyrt herovre! Nold Den anden ende af landet Sidst redigeret af Nold : 19-02-2010 kl. 12:42 |
|
|
||||
|
||||
|
Hej Jan
Jeg skulle lige forbi synshallen først og have et kombineret syn og told syn, derefter til Told og Skat. Ser vi dig snart igen? Hilsen Ulrik |
|
|
|||
|
|||
|
Ja vi gør. Skal lige have lavet min forbremse, så er svinet klar igen. Jeg har reserveret træfdato og vil gerne deltage. Må lige se hvordan det hænger sammen med familie og vagtplan. Pudsig nok, så arbejder jeg jo i Kliplev med en flok unge...
Hilsen Jan
|
|||
|
|||
|
Hej Ulrik,
Hvornår har du importeret din og hvad kom du af med? Hilsen Jan
|
||||
|
||||
|
Jeg fik den omregistret i 05-06
Den er en 76 fra 4 måned. Den er 3 kategorier den kan placeres i ved told syn. Under middel, middel og over middel. Jeg betalte først afgift af middel men klagede og fik den sænket til Under middel. Jeg måtte derefter erlægge den fyrstelige sum af 6856 danske dollars. Det er vel fair, bortset fra at du jo har betalt afgift en gang i Tyskland, kan du få den tilbage fra de Tyske myndigheder? Ses Ulrik |
|
|
|||
|
|||
|
Så vil skat jo gerne vide, hvad nyprisen var dengang... Hvor kan jeg finde ud af det? Det er jo nok den danske nypris de vil vide...
Det er en SE årgang '81 Hilsen Jan
|
|||
|
|||
|
Så blev svinet synet og toldsynet, uden mangler...
Bare for en god ordens skyld, mit styr på 1005 mm bredde var intet problem, dog som Nold skriver "sidde direkte på forgaflen" og det gør mit ikke... Jeg har ca. 10cm forhøjning, som han dog syntes var rigtig god og stabil og dermed intet problem. Motorsagkyndig vurderede den som middel, da han mente, at den var i meget god stand taget i betragt, at den er 30 år gammel. Det kunne jeg ikke forhandle om. Så nu skal jeg bare have sendt dokumenterne til skat... Hilsen Jan
|
||||
|
||||
|
...med svinet! Så mangler vi bare lidt forår!
Jeg tror ikke der er den store forskel i prisen på en middel og en ringe. Hvis den har stået strampudset og med harleystyr og risere er det nok også svært at få den kategoriseret som under middel... Nolod |
|
|
|||
|
|||
|
Den stod så ikke pudset, tvært imod... Men Harleystyr og ridser havde den
| Visningsmåde | |
|
|