Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Hvordan ser man hvad model det er.

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Hvordan ser man hvad model det er.

    Hvis man kun har et billede, hvordan kan jeg så se om det er en Special II eller lign. Emblemerne er pillet af på billederne.

    Hvad er der af synlige kendetegn imellem Heritage og Special II modellen ?.

    MVH

  • #2
    Forskel...

    Jeg mener at vide at den største forskel på de to nævnte modeller ligger i hjulene. Heritage modellen har dobbelt antal eger.
    Special ll modellen har (så vidt jeg husker) 36 eger og forskellen er til at se.
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

    Kommentar


    • #3
      Kun kosmetiske ændringer

      Heritage Special blev leveret med valgfrihed mellem enten letmetalshjul eller de meget specielle egerhjul med 64 eger foran og 48 eger bag (findes vist ikke på andre cykler). Desuden var motorblok samt cylindre/topstykke sortlakeret. Der stod '650' på knastakseldækslerne og Heritage-sædet var højere bagtil end på den 'normale' special. Vi snakker altså ren kosmetik.

      Peter Klentz...
      Last edited by klentz; 16-09-2010, 18:59.
      'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

      'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

      Kommentar


      • #4
        Hvad kunne denne være for en ?.

        Click image for larger version

Name:	_68116544_22082010133833_0713_3.jpg
Views:	1
Size:	120.5 KB
ID:	5783
        Click image for larger version

Name:	_68116544_22082010134212_3755_3.jpg
Views:	1
Size:	123.3 KB
ID:	5784

        Kommentar


        • #5
          Da den ikke fremstår i original stand og således kan være sammensat af forskelligt fra kassen, kan eksakt oprindelse kun fastslås ud fra stelnummer og motornummer.
          Last edited by klentz; 17-09-2010, 8:33.
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

          'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

          Kommentar


          • #6
            Ja, det var også min ide, der var måske noget udfra årgangen som er 81. Men jeg kan forstå at Heritage Special er genkendelig udfra antal eger, så den holder jo ikke her, med de der fælge (som jeg ikke syntes om).

            Tak.

            Kommentar

            Working...
            X