Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Høj tomgang efter opstart

Klap sammen
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

  • Høj tomgang efter opstart

    Hej alle

    Jeg her en Xs 650 Special fra 81 som er begyndt at køre lidt mærkeligt efter jeg startet den op efter vinter pausen.
    Da jeg startet den op for første gang gik den højt i tomgang (omkring de 3000-3500 omdr) tænkte det bare for fordi den lige skulle i gang igen. Efter at have kørt meget kort begyndt den at skyde ud af udstødningen når jeg slap gassen. Jeg kørte hjem igen hvor den stadig gik højt i tomgang, og slukkede den. Efter den var blevet kold startede jeg den igen, den gik stadig højt i tomgang, så jeg skruede den ned på tomgang skruen til den var omkring 1100 omdr.

    Nu køre den okay skyder ikke og hold fint i tomgang, dog lidt langsom til at falde ned i omdr, problemet er dog at tændrørene er kul sorte. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg skulle skrue den så meget ned i tomgang efter den bare havde stået vinteren over.
    Er det nogen er jeg der måske ved hvad det kan være, og hvordan jeg evt løser det?

    Hilsen Simon

  • #2
    Sidder noget af choker systemet fast / går de 2 stifter ikke helt tilbage. Det giver federe blanding og højere rpm. Måske du skal rense dine karburatorer.

    Kommentar


    • #3
      Har lige tjekket og chokerne går helt tilbage. Så tror jeg vil prøve og rense dem. Selv om jeg havde dem skilt af og skiftet nogle dele i dem sidste år.
      Mange tak for svaret

      Kommentar


      • #4
        Hvis den har stået med benzin i karburatorerne vinteren over er det sandsynligt, at de trænger til en rensning. Især hvis der er E10 benzin på.
        Uanset om det er E5 eller E10 så vil jeg anbefale at tømme karburatorerne og bruge benzinstabilisator i tanken, når den står stille i længere tid.
        Venligst
        Johnny Nielsen

        Kommentar

        Working...
        X