Hej alle
Jeg her en Xs 650 Special fra 81 som er begyndt at køre lidt mærkeligt efter jeg startet den op efter vinter pausen.
Da jeg startet den op for første gang gik den højt i tomgang (omkring de 3000-3500 omdr) tænkte det bare for fordi den lige skulle i gang igen. Efter at have kørt meget kort begyndt den at skyde ud af udstødningen når jeg slap gassen. Jeg kørte hjem igen hvor den stadig gik højt i tomgang, og slukkede den. Efter den var blevet kold startede jeg den igen, den gik stadig højt i tomgang, så jeg skruede den ned på tomgang skruen til den var omkring 1100 omdr.
Nu køre den okay skyder ikke og hold fint i tomgang, dog lidt langsom til at falde ned i omdr, problemet er dog at tændrørene er kul sorte. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg skulle skrue den så meget ned i tomgang efter den bare havde stået vinteren over.
Er det nogen er jeg der måske ved hvad det kan være, og hvordan jeg evt løser det?
Hilsen Simon
Jeg her en Xs 650 Special fra 81 som er begyndt at køre lidt mærkeligt efter jeg startet den op efter vinter pausen.
Da jeg startet den op for første gang gik den højt i tomgang (omkring de 3000-3500 omdr) tænkte det bare for fordi den lige skulle i gang igen. Efter at have kørt meget kort begyndt den at skyde ud af udstødningen når jeg slap gassen. Jeg kørte hjem igen hvor den stadig gik højt i tomgang, og slukkede den. Efter den var blevet kold startede jeg den igen, den gik stadig højt i tomgang, så jeg skruede den ned på tomgang skruen til den var omkring 1100 omdr.
Nu køre den okay skyder ikke og hold fint i tomgang, dog lidt langsom til at falde ned i omdr, problemet er dog at tændrørene er kul sorte. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor jeg skulle skrue den så meget ned i tomgang efter den bare havde stået vinteren over.
Er det nogen er jeg der måske ved hvad det kan være, og hvordan jeg evt løser det?
Hilsen Simon
Kommentar