Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

XS650SE US / UK model ??

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• XS650SE US / UK model ??

Hej med jer alle

Jeg er ny her da jeg lige har købt en fin let choppet XS'er.

Jeg skal til at renovere på den da den faktisk slet ikke kan starte Tændingen er færdig så i den forbindelse får motor og kaburatorene en tur også.
    Men.. Jeg kunne tænke mig at vide hvilken model jeg egentlig her erhvervet mig.. Også mht. el-diagrammet i min Haynes bog.

Stelpladen på kronrøret skriver: XS650SE stelnr. 3L1040753 og så en kode 79/6501
    Ringsted Motor skrev følgende til mig: Ud fra stelnr. Er motorcyklen XS 650 US Custom, produceret fra 8/1-1980 til 7/1 1981 Bestemt til Europa
    Det er også fint nok, men jeg kan ikke rigtig få det til at passe med årstallet da min maskine er med platin tænding, 34mm. kaburator og træk/skub choker.
    Jeg syntes at have læst, at US modellerne havde 38mm. kaburator og vippe choker.?

Kan det være en UK model fra 1979.? Platin tænding var jo kun standart til og med 1979.

Jeg stoler heller ikke helt på el-diagrammet.
    Da sælger selv købte den stod den original.

Kan nogen på dette forum kaste lidt mere lys over sagen.?
    Mvh. Henrik

Hvilken model

Hej Henrik

Det er helt korrekt, som Ringsted Motor har oplyst dig, at modellen er en såkaldt US Custom årgang 1981 produceret til det europæiske marked mellem 8. måned 1980 og 7. måned 1981.

Det er også korrekt, at den blev leveret med platiner tænding og Mikuni BS 34 karbs.

Du må ikke forveksle 'US Custom' modellen med de såkaldte US modeller, som blev produceret til det amerikanske marked, og som bl.a. havde elektronisk tænding.

mvh

Peterklentz...
    Last edited by klentz; 22-11-2017, 9:37.
    'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Hej Peter

Mange tak for svar..

Så er der helt styr på det. Så går jeg ud fra Haynes diagrammet som viser el-nettet over en SE US custom. Om Haynes så er korrekt er jo en helt anden sag!

Mvh Henrik

Kommentar

Working...
      X